خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان

دانش آموزان معلول کاشانی رتبه‌های برتر مسابقات کشوری قرآن را کسب کردند

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از کسب سه رتبه بر‌تر مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با نیازهای ویژه توسط دانش آموزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «عفت پدرام فر» گفت: این دوره از مسابقات، با شرکت ۲۸۰ دانش آموز در چهار گروه نابینا، ناشنوا، معلول جسمی - حرکتی و کم توان ذهنی در رشته‌های حفظ، روخوانی، مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، انشا نماز و احکام در سمنان باهم رقابت کردند.

وی افزود: «نجمه سادات مدنی» دانش آموز مجتمع آموزشی جبارباغچه‌بان کاشان مقام اول در رشته حفظ قرآن، گروه دانش آموزان آسیب دیده شنوایی را کسب کرد.

به گفته وی، «مهدیه زاهدی عبدالهادی» دانش آموز مجتمع نابینایان شهید فهمیده رتبه دوم رشته احکام و «آقای علی اسماعیلی جوینانی» از مجتمع فنی و حرفه‌ای فهمیده کاشان رتبه سوم رشته روخوانی قرآن را به دست آوردند.

وی اظهار کرد: باید معارف دینی الگوی زندگی شهروندان باشد و تعالیم اخلاقی از قالب شعار به شعور تبدیل شود تا جامعه‌ای سالم بر محور انسان آگاه تربیت کنیم.

وی تصریح کرد: الگوی اخلاقی، با شعار و سخنرانی امکان پذیر نیست بلکه باید از سنین کودکی و دوران مدرسه، اینگونه زیستن را در کنار همسالان خود تجربه کنند تا بتوانند در بزرگسالانی مطابق آن حرکت کنند.

پدرام فر تاکید کرد: زندگی و الگوهای زیستن، برای همه افراد انسان یکسان نیست و نمی‌توان برای آن استثنا قرار داد و دانش آموزان معلول که با نوعی محدودیت روبرو هستند، نباید از جامعه جدا کرد بلکه با تدبیر و برنامه ریزی باید زمینه حضور فعال آن‌ها را د رجامعه تامین کرد.

کد خبر : ۲۹۸۷۵۷