خبرگزاری کار ایران

زارع صفت تاکید کرد

لزوم تشکیل شورای گردشگری شهرستان چناران

بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، صبح امروز، ۲۸ مردادماه، در بازدید از مناطق گردشگری شهرستان چناران بر لزوم تشکیل شورای گردشگری شهرستان چناران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسین زارع صفت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، صبح امروز، ۲۸ مردادماه، به همراه فرماندار و بخشدار شهرستان چناران و جمعی از هیات همراه، در بازدید از روستای تاریخی رادکان، روستای گردشگری اخلمد و تپه باستانی چناران، بر لزوم تشکیل شورای گردشگری شهرستان چناران تاکید کرد.

در این بازدید فرماندار شهرستان چناران، بخشدار شهرستان چناران، مدیرکل جهادکشاورزی شهرستان چناران، مدیرکل اداره منابع طبیعی شهرستان چناران، مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان چناران و مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان چناران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی را همراهی کردند.

زارع صفت در بازدید از روستای تاریخی رادکان و کارگاه محوطه سازی برج تاریخی رادکان، با اشاره به لزوم تشکیل شورای گردشگری در این منطقه گفت: ‌ باید به دنبال راهکاری برای تبدیل این منطقه به قطب گردشگری با شناخت راهکارهای جذب گردشگر خارجی و سرمایه گذار و تبلیغات و جذب همکاری‌های محلی باشیم.

 وی در ادامه بازدید امروز در روستای اخلمد از ابلاغ طرح جامع گرشگری اخلمد تا ۳ ماه آینده خبر داد و افزود: باید به وضعیت گردشگری این روستا رسیدگی شده و با مقابله با تغییر کاربری‌های مناطق گردشگری اخلمد و سامان دهی ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این منطقه بر رونق گردشگری آن افزود.

پس از بازدید از تپه باستانی چناران، در جلسه‌ای که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، مقرر شد بر طبق مصوبات گذشته، شهرداری چناران، اقدام به آزادسازی بخشی از عرصه اثر تاریخی تپه باستانی چناران نموده و پس از آن عرصه و حریم تپه توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مورد بازنگری قرار گیرد.

کد خبر : ۲۹۸۶۳۴