خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان

مازندران از ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی خوبی برخوردار است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران آماده هرگونه همکاری در تولید مرغ و جوجه یک روزه و تجهیزات مرغداری با استان مانگستائو قزاقزستان را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، دلاور حیدر‌پور در نشست مشترک مدیران دستگاههای اجرایی و معاونین، اقتصادی مازندران با معاون استاندار و معاونین اقتصادی استان مانگستائو قزاقزستان در سالن شماره یک استانداری با اشاره به اینکه هیات قزاق از بندر امیر آباد و گروه کشاورزی از واحدهای مختلف استان دیدن کردند، اظهار داشت: استان مازندران در بخش کشاورزی از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است.

وی با اعلام اینکه استان مازندران با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در تولید مرغ و جوجه دارد، گفت: مازندران آماده هرگونه همکاری در تولید مرغ و جوجه یک روزه و تجهیزات مرغداری با استان مانگستائو قزاقزستان را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: استان مازندران با بیش از ۲۰۰ هزار تن تولید مرغ می‌تواند برابر با ویژگیهای قزاقستان مرغ مورد نیاز این کشور را تامین کند.

حیدر‌پور با بیان اینکه استان مازندران در تولید محصولات باغی از رتبه خوبی برخوردار است، گفت: مازندران بیش از دو میلیون تن مرکبات شامل، پرتقال و نارنگی و حدود هزار و ۶۰۰ تن کیوی تولید می‌کند می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای این کشور را تامین کند.

وی همچنین به تولیدات گل و گیاه و درختچه‌های زینتی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران آمادگی همکاری در زمینه صادرات گل و گیاه به کشور قزاقستان را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مازندران از ظرفیت تولید تجهیزات ابیاری تحت فشار برخوردار است آمادگی خود را برای صادرات تجهیزات استاندارد به کشور قزاقستان اعلام کرد.

وی با تاکید براینکه مازندران در بخش کشاورزی و تحقیقات در این بخش از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، افزود: مازندران همچنین در تبادل اطلاعات و تحقیقات در زمینه کشاورزی آمادگی همکاری مشترک با قزاقستان را دارد.

کد خبر : ۲۹۸۴۵۶