خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز

طرح‌های کارآفرینی اشتغال بانوان در روستاها حمایت می‌شود

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز گفت: طبق مصوبه دولت، طرح‌های تولیدی با مشارکت حداقل ۵۰ تا ۲۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار حمایت می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج، محمدرضا رضوی در بازدید از تعاونی بانوی کارآفرین در روستای طاووسیه؛ با بیان اینکه ظرفیت‌های مهمی در روستاهای استان وجود دارد، گفت: فعال سازی واحدهای تولیدی روستایی طرحی ابتکاری از سوی نهاد ریاست جمهوری در دولت یازدهم است که با تصمیمات اخذ شده، در استان البرز به شکل جدی اجرایی می‌شود.

وی افزود: در بدو اجرای این طرح، حداقل ۵۰ تا ۲۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار که در حوزه صنایع، واحدهای تولیدی و کشاورزی فعالیت دارند، با ارائه تسهیلات مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رضوی تصریح کرد: در این زمینه طرح‌های ابتکاری و خلاقانه بانوان در اولویت خواهد بود.

مدیرکل امور روستایی استانداری با اعلام اینکه ۲۷ درصد جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۴ درصد اقتصاد مبتنی بر فعالیت‌های روستاییان است و این حاکی از تلاش و اهتمام این قشر در خودکفایی داخلی بشمار می‌رود.

رضوی با بیان اینکه در حمایت از روستاییان کارآفرین فرا‌تر از دستورالعمل‌های عمل خواهیم کرد، گفت: انتظار می‌رود، دهیاران نیز در روستا‌ها بر اساس ظرفیت‌های موجود توسعه متوازن را ایجاد کنند تا چشم انداز و افق روشن تری در این حوزه شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم نگاه ویژه‌ای به روستا‌ها دارد، افزود: در شرایط موجود این قشر نیز باید از مسئولان مطالبه گر باشند تا موانع و مشکلات موجود رفع گردد تا شکوفایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستا‌ها در کانون توجه قرار گیرد.

کد خبر : ۲۹۸۴۴۱