خبرگزاری کار ایران

رییس شواری اسلامی شهرکاشان

رشادت جانبازان و آزادگان باید در تاریخ اسلام ثبت شود

به منظور گرامیداشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس و تجلیل از رشادت‌های آزادگان جشن «پیک رهایی» شامگاه دوشنبه ۲۶ مرداد ماه در فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان رییس شورای اسلامی اسلامی شهر کاشان در جشن «پیک رهایی» گفت: رشادت‌ها و دلاور مردی‌های آزادگان باید در تاریخ اسلام ثبت شود.

علی رسول‌زاده، مهترین نکته در مورد آزادگان را حفظ تجربیات و خاطرات دوران اسارت آن‌ها عنوان کرد و افزود:

تجربیات این بزرگواران هر کدام در جایگاه خود برای نسل آینده ضروری و تاثیرگذار است.

وی اظهار داشت: تجربیات آزادگان و جانبازان باید فاصله‌ای که بین آن زمان، امروز و نسل فردا افتاده است را از بین ببرد.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان تاکید کرد: آزادگان تاریخ را به واسطه عظمت و معنویت خود زرین کردند و موجب عزت اسلام و مسلمین و مردم ایران در دنیا شدند.

رسول‌زاده، با استناد به روایتی از امام صادق (ع) که فرمود «آزاده در همه حال آزاده است» اظهار داشت: اگر بنا است به سختی برسد شکیبایی ورزد، اگر مصیبت‌ها بر سرش فرو ریزد او را بشکند هرچند به اسیری باشد وآسایش را از دست نهد و به سختی و تنگدستی افتد.

وی، با تاکید بر سخن امام راحل مبنی بر احترام به آزادگان گفت: این بزرگواران ما را با فداکاری و خدمتشان خجل و حجت را بر ما تمام کردند.

گفتنی‌ست: سخنرانی، خاطره گویی، شعر خوانی، تجلیل تعدادی از آزادگان سرافراز، اجرای نمایش، مولودخوانی، تواشیح و برپایی نمایشگاه «شکوه مقاومت» از جمله برنامه‌های «جشن پیک رهایی» بود که با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و تشکل فرهنگی آزادگان شهرستان آران و بیدگل و کاشان برگزار شد.

کد خبر : ۲۹۸۳۲۸