خبرگزاری کار ایران

سرمست در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد

سناریوهای تخریب هاشمی توسط تندورها/ تلاش برای رد صلاحیت حامیان هاشمی

منصور سرمست از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب گفت: متغیرهای فراوانی در تخریب آیت الله توسط اصولگرایان تندرو نقش دارند.

منصور سرمست در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه متغیرهای فراوانی در تخریب آیت‌الله توسط اصولگرایان تندرو نقش دارند افزود: مقبولیت در بین مراجع عالی‌قدر و بیت امام و روحانیون، نزدیکی به مقام معظم رهبری با وجود کارشکنی آن‌ها از موارد افزایش محبوبیت مردمی آقای هاشمی‌ است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: ولی شاید آنچه این دلواپسان را با چالش جدی روبرو کرده در شرایط موجود اعلام زود هنگام کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و ائتلاف وی و روحانی و بیت امام است. این کار شرایط را برای اصولگرایان تندرو و جامعتین سخت و دشوار کرده است.

سرمست اظهار کرد: هاشمی از یک طرف با این کار عقلا و معتدلین جامعتین را از تندروهای پدر معنوی جبهه‌ پایداری جدا کرده و از طرفی این معتدلین بر سر دو راهی قرار گرفته‌اند، به گونه‌ای که یا باید در پیروزی آیت‌الله هاشمی خود را شریک کنند یا باید پیروزی انتخابات خبرگان را به آیت الله و ائتلاف او تبریک بگویند.

وی افزود: به این دلیل لایه تندرو جامعتین تمام فشار خود را برای تخریب آیت الله هاشمی در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ای وارد کرده‌اند.

به گفته سرمست آنها با تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی دو هدف را دنبال می‌کنند نخست آنکه با اینگونه رفتار‌ها، شورای نگهبان را به رد صلاحیت حامیان وی وادار کرده و اگر موفق نشوند با ادامه روند تخریب باعث کاهش آرای آیت‌الله و ائتلاف او شوند.

سرمت درباره سناریوی اول تخریب کنندگان گفت: در مورد نگاه اول رد صلاحیت هاشمی هزینه بسیاری را دارد چرا که وی همه شرایط صلاحیت کاندیداتوری را دارد و نمی‌توانند جوابی برای افکار عمومی داشته باشند.

این فعال اصلاح‌طلب تاکید کرد: بعید می‌دانم تندرو‌ها وقت خود را روی این موضوع بگذارند. چرا که آنها تجربه انتخابات سال را دارند و از این موضوع هراسانند که این سناریو مثل انتخابات سال ٩٢تکرار شود و شکست سنگینی متحمل شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد هدف دوم اصولگرایان تندرو تمام توان خود را روی کاهش آراء خواهند گذاشت. به نظر آن‌ها با تخریب به مراتب بهتر به هدف خواهند رسید، چرا اگر آیت الله هاشمی رفسنجانی رای بالایی کسب کند، رای معناداری برای جریان رقیب خواهد بود.

سرمست اظهار داشت: ترس از افزایش آرای هاشمی رفسنجانی نقشه راه سومی در سر راه عقلا و معتدلین جامعیتین قرار داده آن هم آشتی با آیت الله است و از محبوبیت آیت الله استفاده کنند که با این کار هم کاندیداهای خود را بالا بکشند هم اگر آیت الله رای بالای آورد خود را در آن شریک کنند و از شکست بگریزند.

این فعال سیاسی گفت: در این بین نقش مجمعتین (مجمع مدرسین حوزه علمیه و مجمع روحانیون مبارز) کاملا معلوم است در صورتی‌که به انتخابات خبرگان ورود کنند از آیت الله هاشمی رفسنجانی و ائتلاف او حمایت خواهند کرد.

کد خبر : ۲۹۸۱۹۴