خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان

بخش خصوصی جوانی‌ست که از سوی برخی مورد هجوم قرار گفته‌است

استاندار لرستان با اشاره به اینکه بخش خصوصی لرستان بخش خصوصی جوانی بوده که از سوی برخی، ضرباتی به آن وارد می‌شود، اضافه کرد: این ضربات ناشی از دولتی‌ها، افکار عمومی، مسائل امنیتی، تنگ نظری‌ها و... بوده لذا این بخش کار سختی پیش رو دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم اباد، هوشنگ بازوند ظهر دوشنبه در ششمین جلسه کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال لرستان با اشاره به اینکه ایران علی رغم داشتن رابطه خوب با عراق و نزدیکی مکانی با این کشور نتوانسته است صادرات خوبی به آن داشته باشد، اضافه کرد: صادرات ایران به عراق در مقایسه با میزان صادرات ترکیه به این کشور خیلی کم بوده و این بدین معناست که ما نتوانسته‌ایم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

بازوند از دستگاه‌های اجرایی استان خواست با فراهم کردن شرایط مطلوب از بخش خصوصی برای بدست آوردن بازار عراق و دیگر بازارهای کشورهای منطقه حمایت کنند، افزود: صادرات یکی از راه‌های رونق اقتصادی استان لرستان خواهد بود.

استاندار لرستان میزان تسهیلات پرداختی برخی بانک‌ها به بخش خصوصی را کم دانست و گفت: مدیران بانکی استان بایستی قدرت ریسک پذیری داشته باشند زیرا مشکل اشتغال استان بالا بوده لذا اگر مدیر بانک در شرایط عادی بوده و ریسک پذیر نباشد مشکل بیکاری استان حل نخواهد شد

مبلغ مورد نیاز برای ایجاد هر شغل در استان را حدود ۱۹۰ میلیون تومان دانست و اظهار داشت: برای ایجاد حدود ۱۸ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در لرستان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بازار امروز جمع کردن سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول توسط بخش خصوصی کار دشواری نیست، عنوان کرد: اتاق بازرگانی استان بایستی در زمینه ارتباط بخش خصوصی با بازارهای پیش روی استان به ویژه بازار عراق جلودار بوده و اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه بخش خصوصی لرستان بخش خصوصی جوانی بوده که از سوی برخی، ضرباتی به آن وارد می‌شود، اضافه کرد: این ضربات ناشی از دولتی‌ها، افکار عمومی، مسائل امنیتی، تنگ نظری‌ها و... بوده لذا این بخش کار سختی پیش رو دارد.

بازوند بازار عراق را فرصت مناسبی برای بخش خصوصی استان دانست و بیان دانست: با توجه به اینکه دولت با تامین زیرساخت‌ها امکان ارتباط با بازار کشورهای همسایه از جمله عراق را فراهم کرده لازم است که بخش خصوصی نیز پای کار آمده و از این فرصت ‌‌نهایت استفاده را ببرد.

وی هزینه درمان یک دندان در کشور عراق را حدود ۱۲ میلیون تومان برشمرد و در اینباره گفت: این در حالی است که هزینه درمان یک دندان در ایران حدود یک میلیون تومان است لذا این یک فرصت مناسب است که بتوانیم در استان بازار مربوط در این زمینه را جذب کنیم همانگونه که شهر مشهد با وجود فاصله هوایی بیشتری که نسبت به لرستان با عراق دارد توانسته است بازار عراق را در این زمینه جذب کند.

استاندار لرستان تصریح کرد: هفته گذشته با هلدینگ معدنی می‌دکو که به تنهایی در حال سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی است جلسه‌ای برگزار شد لذا ارتباط با این هلدینگ‌های قوی دور از ذهن نبوده و کافی است که مقداری شرایط را برای حضور این بخش‌های خصوصی در استان راحت‌تر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی لرستان نباید بازار بکر و پولدار عراق را از دست دهد، عنوان کرد: ما دولتی‌ها گام خود را برای تامین زیرساخت‌های لازم در راستای جذب سرمایه گذار انجام داده‌ایم بطوریکه هر موقع بخش خصوصی اعلام آمادگی کند هفته‌ای یکبار پرواز خرم آباد - نجف برقرار خواهد شد.

کد خبر : ۲۹۸۰۴۳