خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان

دهه کرامت، فرصتی برای احیای فرهنگ شادمانی با محوریت اهل بیت است

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: دهه کرامت، فرصتی برای احیای فرهنگ شادمانی با محوریت اهل بیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با گرامیداشت فرارسیدن دهه کرامت گفت: دهه کرامت، فرصتی برای احیای فرهنگ شادمانی با محوریت اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه شادی پذیرفته شده در اسلام آن شادی است که نتیجه آن عبادت، کمال و انگیزه بیشتر برای حرکت به سوی تعالی باشد، خاطر نشان کرد: اگرجشن‌های مذهبی بویژه جشن‌های اعیاد و موالید در هیئات مذهبی بتواند تفکر شیعی و تعالیم زندگی ساز ائمه اطهار علیهم السلام را برای مردم تبیین کند بهترین نوع شادی را در جامعه تزریق خواهد کرد که زودگذر نبوده و آثار ماندگار آن مشاهده خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان، مودت، محبت و اطاعت از اهل بیت را مستلزم شناخت دانست و بیان کرد: دهه کرامت ابزاری برای ارادت به خاندان وحی است و باید بتوانیم در این دهه زمینه رشد فردی و اجتماعی را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه دهه کرامت در سال ۹۴ با شعار «ترویج فرهنگ اهل بیت (ع)؛ با همدلی و همزبانی» نام گذاری شده است، خاطر نشان کرد: هیئات مذهبی باید با استفاده از ظرفیت خود در جهت تحقق این شعار تلاش کنند.

وی افزود: آذین بندی معابر و میادین شهر و روستا‌ها، برگزاری نمایشگاه عکس رضوی، مراسم شبی با قرآن، مسابقات مختلف فرهنگی، مسابقه کتابخوانی و برگزاری جشن‌های مختلف در مساجد و حسینیه‌ها از جمله برنامه‌های هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی شهرستان در دهه کرامت است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از اعزام ۴۰ مبلغ دینی به مناطق روستایی جهت سخنرانی در هیئات مذهبی و جشن‌های ولادت امام رضا (ع) خبر داد و خاطر نشان کرد: ۲۰ روحانی مستقر و طرح هجرت اداره تبلیغات اسلامی کاشان نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی و شادیانه رضوی را در روستاهای محل استقرار خود اجرا می‌کنند.

حسینی افزود: بیش از ۳۰۰ هیئت مذهبی شهرستان کاشان نیز خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های ویژه رضوی در مساجد و حسینیه‌ها آماده می‌کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، برگزاری جشنواره ملی آه و آهو و جشن بزرگ دختران آفتاب از مهم‌ترین برنامه‌های تشکل‌های مذهبی شهرستان کاشان در دهه کرامت است.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه اظهار داشت: پرچم گردانی گنبد امام رضا (ع) و نقاره زنی خادمین حرم رضوی، اجرای شب شعر رضوی با حضور تعدادی از شاعران مطرح و برجسته کشور، تقدیر از شاعران آیینی پیشکسوت کاشان، برگزاریهمایش طب رضوی با حضور دکتر غلامرضا کرد افشاری، اجرای همایش‌های مهدویت و قرآن و جشن کودکان رضوی از جمله برنامه‌های جشنواره آه و آهو در دهه کرامت است که به همت مؤسسه خادمین امام رضا (ع) کاشان برگزار می‌شود.

کد خبر : ۲۹۷۹۳۰