خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان در گفت‌وگو با ایلنا

مشخصات راه‌های سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد روستایی‌ست

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه مشخصات محورهای ارتباطی سه شهرستان این استان در وزارت راه و شهرسازی، مشخصات روستایی و فرعی اعلام شده است.

حسن فدایی جمعه در حاشیه بازدید از محور دشتروم - بابامیدان به ایلنا از یاسوج گفت: در دولت گذشته، محورهای اصلی سه شهرستان بهمئی، لنده و چرام در کهگیلویه و بویراحمد به وزارت راه و شهرسازی، روستایی و فرعی اعلام شده است.

وی با اظهارتاسف از اینکه این اقدام سبب کاهش اعتبارات برای عمران و آبادانی در محورهای ارتباطی این شهرستان‌ها خواهد بود، گفت: اعتبارات برای این محور‌ها می‌بایست از محل کمیسیون ماده ۲۱۵ کنونی و ۳۲ گذشته تخصیص می‌یافته که به دلیل اعلام فرعی و روستایی بودن محورهای ارتباطی این شهرستان‌ها، اعتبارات محورهای اصلی پرداخت نشد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون به جد پیگیر تغییر این وضعیت بوده تا اعتبارات در قالب محورهای اصلی به این شهرستان‌ها تخصیص داده شود.

فدایی از رتبه آخری کهگیلویه و بویراحمد در حوزه بزرگراه و راههای روستایی باکیفیت براساس رتبه بندی کشوری خبرداد.

وی گفت: در حوزه بزرگراه و داشتن راههای باکیفیت روستایی در رتبه‌های آخر کشور قرار داریم و از سویی آمارهایی در حوزه بزرگراه اعلام شده که نادرست هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان فقط ۵۶ کیلومتر بزرگراه دارد که نسبت به سایر استان‌های کشور در حد نمره صفر است.

کد خبر : ۲۹۷۲۱۵