خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح شورایاری در 22 مسجد در محلات کاشان

شهردار کاشان، از اجرای طرح شورایاری در مناطق و محلات این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان سید محمد ناظم رضوی در نشست هماهنگی شوایاری مناطق و محلات در مسجد قائم آل محمد گفت: با توجه به پیگیری مجوز اجرای این طرح از طریق شورای اسلامی شهر و وزارت کشور و الگوگیری اجرای آن در کلان شهرهای کشور مانند تهران و اصفهان پیشنهاد برگزاری طرح شورایاری در دیار نخستین‌ها توسط شهرداری با هدف ارائه خدمات مفید و خدمتگزاری صادقانه خادمان مردم در شهرداری و همکاری ادارات و دستگاههای مرتبط با امور مساجد در کاشان آغاز می‌شود.

شهردار کاشان با تاکید بر اینکه ائمه جماعات جزو معتمدین اصلی محله‌ها و هیئات امناء مساجد نیز جزو منتخبان مردم هستند گفت: در مرحله نخست شروع طرح که باید به صورت انتخابات برگزار شود با همکاری امور مساجد و معرفی افراد واجد شرایط و مکاتبه با شورای شهر روال قانونی فعالیت افراد میسر خواهد شد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، نیز در این نشست، خدمات‌رسانی عادلانه شهرداری در حوزه فرهنگ و خدمات اجتماعی، عمرانی و شهری با توجه به درخواست‌های مردمی به شورایاری‌ها را از اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

 مهدی نادعلی، شناسایی مراکز مستعد فعالیت شورایاری با توجه به تقسیمات منطقه‌ای و محلی توسط امور مساجد را مورد تاکید دانست.

 مسئول امور مساجد کاشان، نیز با گرامیداشت ورود شهدای غواص در کاشان و تاکید مقام معظم رهبری بر مساجد افزود: در راستای گرایش فعالیت مساجد با الگوگیری از محوریت قرارگرفتن مسجدالنبی  90 درصد مساجد کاشان نیز در زمینه‌های امور فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند.

حجت الاسلام رحمت الله نوروززاده، با اشاره به پیشنهاد شهردار کاشان در زمینه فعالیت‌های شورایاری‌ها در مقوله فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و خدماتی در مساجد گفت: اجرای این طرح با استقبال خوب امور مساجد روبرو شده است.

وی اظهار کرد: برگزاری جلسات کارشناسی طرح شورایاری در مرحله نخست 22 مسجد انتخاب شده که از هر مسجد ائمه جماعت و رئیس هیات امنا و یک نفر از معتمدان محلی در این جلسات حضور داشتند.

کد خبر : ۲۹۶۵۳۱