خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری کاشان

پخش زنده مراسم معنوی مشهد اردهال جهانی شد

معاون برنامه‌ریزی ، اداری و مالی فرمانداری کاشان گفت: با تجهیز آستان مقدس حضرت سلطان علی بن محمد باقردر مشهد اردهال به فیبر نوری و دوربین‌های ضبط تصویر و صدا امکان پخش زنده و مستقیم مراسم و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این قطب فرهنگی و پایگاه دینی از شبکه‌های صدا وسیما فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان محسن فخری گفت: تجهیز شبکه داخلی به دستگاههای انتقال صوت و تصویر و همچنین اتصال آستان به فیبر نوری از جمله اقدامات انجام شده در این باره است.

فخری اعلام کرد: با اقدامات انجام شده توسط مخابرات کاشان؛ فیبر نوری از کاشان به مشهد اردهال به طول 60 کیلومتر باهزینه بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال عملیاتی شده و کابل‌های انتقال از فیبر ویژه «ایندور» در آستان به طول 1000 متر نیز اجرا شده است.

معاون فرماندار کاشان تصریح کرد: در سنوات گذشته، پخش زنده و مستقیم مراسم مذهبی به خصوص مراسم سنتی قالیشویان از طریق سیستم‌های انتقال صدا و تصویر سیار  SNGانجام می‌گرفت ولی در حال حاضر و با وجود تجهیزات موجود و از طریق فیبر نوری این قابلیت به راحتی امکان‌پذیرست.

وی با بیان مزیت‌های فیبر نوری یادآور شد: فیبر نوری این امکان را دارد که داده‌های صوتی و تصویر را با توجه به پهنای باند مناسب با سرعت و کیفیت بالاتر انتقال دهد.

کد خبر : ۲۹۶۴۳۷