خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری گیلان

آمار طلاق در کشور نگران کننده‌ست

رئیس کل دادگستری گیلان آمار طلاق در استان و کشور را نگران کننده دانست و تهاجم فرهنگی را از مهمترین عوامل این معضل معرفی کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد سیاوش پور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک 17 مرداد، اظهار داشت: پویایی و نشاط جامعه وابسته به عملکر رسانه ها است.

وی خبرنگاری را شغلی حساس خواند و افزود: فعالین این عرصه نقش مهمی در توسعه استان دارند.

رئیس کل دادگستری گیلان آمار طلاق در استان و کشور را نگران کننده دانست و تهاجم فرهنگی را از مهمترین عوامل این معضل معرفی کرد.

وی با اشاره به تاکیدات دین اسلام بر اهمیت خانواده، تصریح کرد: متاسفانه کمرنگ شدن باورهای دینی کانون خانواده را مورد تهدید قرار داده است.

سیاوش پور توقع بیش از اندازه و پایین بودن آستانه تحمل را از دیگر عوامل بروز طلاق دانست و عنوان کرد: انتظار طی کردن ره صد ساله در یک شب قطعا نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت.

وی در ادامه به انتخابات پیش رو در اسفند ماه اشاره کرد و افزود: مردم در نظام جمهوری اسلامی با شرکت در انتخابات آینده خود و کشور را رقم می زنند.

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه انتخابات باید در چهارچوب قانون برگزار شود،خاطرنشان کرد: چنانچه تخلفی از جانب مجریان و کاندیدا صورت گیرد قوه قضاییه و دستگاه های نظارتی موظف به رسیدگی به موضوع هستند.

وی در ادامه با اشاره به حساسیت دستگاه قضایی در مقابل تجاوز به محیط زیست و عرصه های منابع طبیعی، گفت: برداشت شن و ماسه بصورت غیر مجاز از جمله تخلفاتی است که در این حوزه صورت می گیرد و ما قاطعانه با این موارد برخورد می کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این نشست با اهداء یک جلد «نهج الفصاحه» از خبرنگاران گیلانی تجلیل شد.

 

کد خبر : ۲۹۶۱۶۶