خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

طرح‌های نمونه گردشگری بازبینی شوند

استاندار گیلان برضرورت بازبینی مجدد طرح‌های نمونه گردشگری استان تأکید و خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته کار کارشناسی بر طرح‌های نمونه گردشگری صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در نشست ستاد پیشگیری از ساخت‌وساز غیر مجاز گیلان با اشاره به اینکه این ستاد در استان از سال 92 تشکیل شده است افزود: دستگاه‌های اجرائی عضو با همکاری ویژه‌ای که قوه قضائیه دارد به وظایف محوله می‌پردازند.

وی اظهار کرد: بسیاری از تعرض‌هایی که در گذشته نسبت به اراضی ملی صورت گرفته بود، رفع شد و دستگاه قضایی استان در این مورد همکاری بسیار خوبی دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در استان دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی در حوزه ساخت‌وساز غیرمجاز وجود دارد خاطرنشان کرد: جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز قطعاً فقط با برخوردهای نظامی و انتظامی جواب نخواهد داد.

نجفی بر ضرورت حمایت اقتصادی دولت و مجلس از فعالیت‌های کشاورزی تأکید کرد و گفت: در هیچ جای دنیا نیم تا یک هکتار زمین برای کشاورز و باغدار اقتصادی نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان  با اشاره به دستور رئیس سازمان امور اراضی کشور درباره عدم وجود مشکل ساخت هتل در استان گفت: در سفرهای شهرستانی تأکید ما بر اولویت دادن به ساخت هتل در بخش گردشگری‌ست.

وی خواستار تسریع در پاسخ به استعلامات و مکاتبات  از سوی دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: گیلان در بخش گردشگری نیازمند کمک همه جانبه برای توسعه هرچه بیشترست.

نجفی برضرورت بازبینی مجدد طرح‌های نمونه گردشگری استان تأکید و خاطرنشان کرد:  در سالهای گذشته کار کارشناسی بر طرح‌های نمونه گردشگری صورت نگرفته است.

استاندار گیلان به تشکیل ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید استان در 5 سال گذشته به صورت هفتگی اشاره کرد و گفت: در این جلسات بر حفظ اراضی، محیط زیست و منابع طبیعی تأکید می‌شود و حرکت‌های خوبی انجام شده است.

 

کد خبر : ۲۹۵۶۵۶