خبرگزاری کار ایران

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در زنجان

خبرنگاران در خط دفاع از منافع ملی نظام هستند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه خبرنگاران در خط دفاع از منافع ملی نظام هستند، گفت: امروز خبرنگاران دارای رسالت خطیر با سلاح قلم و دوربین در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سید محمد حسینی، امروز درهمایش گرامیداشت سالروز شهید صارمی و روز خبرنگار، با اشاره به پیشینه فرهنگ، علم، ادب و مذهب استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی افزود: وجود این دانشمندان و نخبگان در حوزه‌های علمی و فرهنگی بیانگر استعدادهای فراوان این خطه از سرزمین ایران‌ست.

حسینی، با اشاره به اینکه حوزه رسانه به عنوان حوزه تحقیق،  تامل و پژوهش‌ست، تصریح کرد: در اصحاب قلم همه ویژگیهای مذکور وجود دارد.

 وی با اشاره به نقش رسانه در کنار حوزه‌های مختلف درجامعه، افزود: امروز رسانه در حال گسترش در جهان است.

وزیر فرهنگ دولت دهم، با بیان اینکه خبرنگاران در خط دفاع از منافع ملی نظام هستند، گفت: امروز خبرنگاران دارای رسالت خطیر با سلاح قلم و دوربین در جامعه هستند.

حسینی، یکی از ملزومات کاری خبرنگار را جرات و جسارت و شجاعت برشمرد و گفت: کسی که دارای این مشخصات باشد، باید با در نظر گرفتن مصالح جامعه با عشق، عزم و اراده به دفاع از اصول و ارزشها بکوشد.

وزیر سابق فرهنگ وارشاد اسلامی، به ایجاد فضای آزادی برای تضارب آراء و اندیشه در جامعه اشاره کرد و گفت: نقد موجب پیشرفت کشور می‌شود.

وزیر فرهنگ دولت دهم،  صحت وسقم مطالب و پیگیری را دراین زمینه برای خبرنگارن ، مهم ارزیابی کرد وگفت: مطالعه و منشاء اثر بودن دارای سختیهای ویژه است در جامعه است که می تواند تاثیر گذاردرجامعه باشد.

عضو عالی بسیج رسانه کشور، با بیان اینکه نخبگان جامعه باید همیشه یک سر و گردن بیشتر از افراد در جامعه باشند، اظها رداشت: پیام رسانی انقلاب و رهبری یکی از رسالتها مهم در این زمینه برای اصحاب فرهنگ وهنر و رسانه در جامعه است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان، نیز در این همایش ، با اشاره به گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: در دهه چهارم و حساس جنگ نرم خبرنگاران و رسانه‌ها دارای نقش اساسی در کشور هستند.

رضا حسینی، ابراز امیدواری کرد: اصحاب رسانه و فرهنگ بتوانند به رسالت خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران وظیفه به روزرسانی افکار عمومی دارند، گفت: امروز رسالت خبرنگاران رسالت بسیار خطیر و سنگین است.

گزارش : زهرا ملابابائی

کد خبر : ۲۹۵۶۴۱