خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم آمل در مجلس

تعاون یک بخش ضد فساد است

نماینده مردم آمل در مجلس از بخش تعاون به عنوان یک بخش ضد فساد یاد کرد و خواستار تقویت آن شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی تعاون مازندران، عزت الله یوسفیان ملا در جلسه توسعه تعاون شهرستان آمل اظهار کرد: با تشکیل وزارت تعاون و بانک توسعه تعاون، خیز بزرگی برای این بخش برداشته شده است و امیدواریم در برنامه توسعه ششم توجه ویژه‌ای به این مهم شود.

وی افزود: باید اذعان داشت تعاون یک بخش ضد فساد است و کمتر فساد در آن دیده می‌شود، البته با درصد بسیار پایین گاهی استثناء هم وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تعاون از اصول قانون اساسی است خاطرنشان کرد: تا اعتقاد کل نظام به یک مسئله نباشد قطعا انجام نخواهد شد البته دولت سعی دارد کارهایی را در این زمینه انجام دهد.

یوسفیان ملا با تأکید بر اینکه گفتن مشکلات این بخش از وظایف مجلس است، افزود: تعاون یک کار جمعی و مشترک است و نمایندگان مجلس نیز در این کار جمعی شرکت دارند و مشکلات موجود را از تعاونگران دریافت کرده و تا جایی که شرح وظایفمان اجازه دهد برای رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: شهرستان آمل از برترین‌ها بوده و از ظرفیت بسیار بالایی در همه زمینه‌ها برخوردارست و کارگروه توسعه تعاون باید در همه شهرستانها به صورت جدی و با کیفیت بالا و خروجی مطلوب برگزار شود.

کامران اصغری خاطرنشان کرد: حمایت از تعاونی‌های فعال و نیمه فعال و همچنین افزایش کیفیت در تشکیل تعاونیها و حفظ وضعیت موجود از برنامه‌های در دست اجرا در این اداره کل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه ماهیت تشکیل تعاونی جمع شدن سرمایه‌های خرد است تصریح کرد: بسیاری از تعاونی‌ها با هدف دریافت تسهیلات تشکیل می‌شوند که همین مسئله باعث شکست آنها خواهد شد.

وی افزود: تشکیل اینگونه جلسات قطعا به توسعه تعاون کمک خواهد کرد واین اداره کل سعی دارد حداکثر انعطاف را در اجرای قانون برای بخش تعاون قائل شود.

اصغری بیان کرد: طبق دستور استاندار مازندران در حال سنجیدن توان تسهیلات‌دهی بانکهای استان هستیم و امیدواریم بتوانیم کمک شایانی به تعاونی‌ها انجام دهیم.

 

کد خبر : ۲۹۵۵۶۴