خبرگزاری کار ایران

در تیر ۹۴

مصرف بنزین در گیلان16 درصد افزایش یافت

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان گفت: در تیر امسال 80 میلیون و 370 هزار لیتر بنزین در استان به مصرف رسید که این میزان 16 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا،  فردین چراجی از مصرف 2 تا 2.5 میلیون لیتر بنزین روزانه در استان خبر داد و افزود : در ایام تعطیلات خاص این مصرف گاهی به دو برابر معمول یعنی در حدود پنج  میلیون لیتر نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه میزان مصرف بنزین در چهار ماه ابتدای سال در گیلان، 314 میلیون و 105 هزار لیتر بوده است، اظهار کرد: این میزان مصرف 6 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به همراه داشته است.

چراجی همچنین میزان مصرف بنزین سوپر در چهار ماهه نخست سال را 16 میلیون و 799 هزار لیتر عنوان کرد و افزود : مصرف بنزین سوپر نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش یافت.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان افزایش مسافرت‌های تابستانی درتیر امسال را از دلایل عمده افزایش مصرف بنزین در استان دانست .

وی با اشاره به مهلت استفاده از بنزین با نرخ 700 تومانی تا پایان شهریور سال  94 ، از مردم خواست نسبت به مصرف بنزین موجود در کارتهای سوخت خود سریعتر اقدام کنند.

چراجی خاطرنشان کرد: پس از مهلت مذکور، بنزین موجود در کارت‌های سوخت قابلیت بهره‌برداری نخواهد داشت.

 

کد خبر : ۲۹۵۴۴۱