خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

حمایت و مشارکت در پروژههای آرندی بخش تولید کشور ضروریست

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در راستای حمایت از اجرای پروژه‌های آرندی بخش تولید و صنعت کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، نصرت الله ضرغام در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان در موسسه سرم‌سازی رازی کرج گفت: برای پایین آوردن ریسک تولید و صنعت کشور ضرورت دارد در راستای حمایت و مرتفع کردن مشکلات تولید و صنعت کشور در حوزه‌های مختلف، با حمایت از شرکتهای دانش بنیان نسبت به آسیب‌شناسی و حل مشکلات کسب و کار و اقتصاد کشور حرکت کنیم.

ضرغام با بیان اینکه می‌بایست در حوزه تولید دانش هم از اتکای به نفت به سمت دخالت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیتهای این بخش گام برداریم افزود: مراکز علمی و تحقیقاتی ما لازم است با تغییر نگرش وسیاست کاری خود به سمت استفاده از بخش خصوصی گام بردارند.

وی با بیان اینکه برای تمامی مراکز تولیدی و خدماتی کشور می‌بایست یک برنامه راهبردی علمی داشته باشیم خاطرنشان کرد: نیازسنجی و آسیب شناسی بومی کشور در حوزههای مختلف، می‌بایست رویکرد و سیاست کلان ما در علم، پژوهش و تولید فناوری باشد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران  کشور با اشاره به توسعه داراییهای فکری و لزوم افزایش تعداد دانشمندان کشور گفت: همسو با کشورهای توسعه یافته دنیا، باید به سمت شناسایی، بالقوه و بالفعل کردن استعداهای بومی و داراییهای فکری خود تلاش کنیم.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی و هدفمندی در توسعه، تولید علم و فعالیتهای تحقیقاتی افزود: با تبدیل فرایند تحقیقات و علوم دانش بنیان به محصول نهایی، می‌بایست از هدر رفت منابع جلوگیری کنیم.

کد خبر : ۲۹۴۶۳۰