خبرگزاری کار ایران

در شورای شهر قائم‌شهر مطرح شد

انتقاد فتحی نسبت به رشد قارچ‌گونه ساخت‌و سازهای بی‌ضابطه

عضو شورای شهر قائم‌شهر با اعلام آسیب‌پذیر بودن این شهر در مقابل زلزله، از رشد ساخت‌و سازهای بی‌رویه و بدون ضوابط انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم‌شهر، فریبرز فتحی صبح امروز در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر، با بیان اینکه سیل اخیر سوادکوه، هشداری جدی برای شهرستان تلقی می‌شود گفت: باید آمادگی داشت تا در صورت تکرار بارندگی در قائم‌شهر این مشکل به وجود نیاید.

وی افزود: قائم‌شهر در برابر زلزله نیز آسیب‌پذیر است و با یک زلزله 6 ریشتری یا کمتر، فاجعه عظیم به بار خواهد آمد.

عضو شورای شهر قائم‌شهر به ساختمانهای بدون استحکام در این شهر اشاره کرد و گفت: شهرداری متولی صدور پروانه است و باید قبل از ارجاع پرونده ساختمان به کمیسیون ماده 100 ساخت‌و سازها کنترل شود.

وی به ساماندهی بیلبوردهای تبلیغاتی که از 2 سال پیش در صحن شورا مطرح شد و هنوز به نتیجه نرسید اشاره کرد و افزود: بخش عمده بیلبوردها متعلق به شهرداری‌ست که در حال حاضر فقط استفاده تبلیغاتی دارد.

عضو شورای شهر قائم‌شهر اظهار کرد: یکی از مشکلات ما، عدم آگاهی مردم نسبت به اخذ مجوز ساختمانی‌ست که می‌توان از بیلبوردها برای آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان استفاده کرد.

عضو  دیگر شورای شهر قائم‌شهر گفت: اصناف و بازار یکی از ستون‌های تقویت کننده شهرداری هستند.

نصرالله دریابیگی با بیان این مطلب افزود: تعامل با اصناف موجب بهتر شدن وضع شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری با مشارکت با اصناف و بازاریان می‌تواند وضعیت خیابانهای اصلی، پیاده‌روها و تیرهای چراغ برق را بهبود بخشد تصریح کرد: این همکاری موجب زیباسازی فضای شهری می‌شود.

 

کد خبر : ۲۹۴۴۷۴