خبرگزاری کار ایران

امیر دریادار سیاری

امنیت دریای خزر تنها با همکاری کشورهای منطقه برقرار می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: خزر دریای صلح و دوستی است و امنیت این دریا فقط با همکاری کشورهای منطقه برقرار می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه بازدید استاندار گیلان از توانمندی‌های نظامی ناوگان شمال، با اشاره به گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی ارتش‌های کشورهای ساحلی خزر که ماه گذشته در روسیه برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید دارد که خزر دریای صلح و دوستی است و امنیت این دریا فقط با همکاری کشورهای منطقه برقرار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در این گردهمایی پیش نویس توافقنامه‌ای برای همکاری در زمینه‌های مختلف درخصوص برقراری امنیت خزر تهیه شد تا در نشست سران کشورها بررسی شود.

گفتنی‌است؛ در پایان این نشست فرمانده  نیروی دریایی ارتش با اهدای لوح تقدیر و نمادی از ناوشکن دماوند از استاندار گیلان به پاس حمایت‌های وی از نیروی دریایی قدردانی کرد.

دریادار سیاری در این لوح تقدیر خطاب به دکتر نجفی نوشته است: نتیجه تلاش مومنانه پژوهشگران، صنعتگران و جوانان کشور عزیزمان در طراحی و ساخت ناوشکن ج.ا.ا. دماوند که با حضور حضرتعالی و در برابر دیدگان ملت بزرگوار ایران و همه جهانیان به نمایش گذارده شد و به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش پیوست، بیانگر عزم و اراده فرزندان میهن اسلامی در پیروزی از امام راحل عظیم الشأن (ره) و تحقق فرمان مقتدایمان رهبر عالیقدر اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا «مدظله العالی» بود که با دمیدن روح ایمان و امید به توانایی ها و استعدادهای شگرف فرزندان این مرز و بوم و تکیه بر شعار سراسر حقیقت «ما می‌توانیم» ، به ایجاد فرهنگ خودباوری و ابتکار و کسب دانش فنی برای طراحی و ساخت پیچیده‌ترین تسلیحات و تجهیزات نظامی و غیر نظامی مبدل گشته است و پیشرفت‌های همه جانبه را در کشور عزیزمان ایران، نوید می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی با اشاره به حمایت‌های استاندار گیلان از این نیرو تأکید کرد: بی‌تردید همکاری همه جانبه حضرتعالی در زمینه توسعه ناوگان شمال نیروی دریایی و به ویژه در مراسم الحاق این طرح بزرگ ملی و نظامی، زمینه‌ساز کسب توفیقات و افتخارات بزرگ و ارزشمندی بوده که در کلام ولایت درخصوص نیروی دریایی بارها تأیید و تأکید شده است و این پشتیبانی‌ها در خور ستایش و اکرام بسیار است. امیدواریم با تداوم این حمایت‌ها بتوانیم در تحقق فرمان رهبرمان، اقتدار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در دریای خزر بیش از پیش اعتلا بخشیم.

 

کد خبر : ۲۹۴۲۳۶