خبرگزاری کار ایران

در مراسم برگزاری انتخابات شورای مرکزی اصلاح‌طلبان ساری

روزبهی: اصلاحات طلایه‌دار گفتمان جدید تکنولوژی و اندیشه‌ست

حسین روزبهی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلبی مازندران گفت: اصلاحات بخوبی توانست با نشان دادن ظرفیت تمدن اسلامی به عنوان تمدنی جامع و چند بعدی در عرصه‌های مختلف طلایه‌دار گفتمان جدید تکنولوژی و اندیشه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین صبح امروز  درمراسم انتخابات شورای مرکزی اصلاح‌طلبان ساری گفت: اصلاحات یک نوع گفتمان است که متناسب با شرایط و اوضاع اجتماعی با توجه به نگاه نو به قوانین اسلامی و قانون اساسی شکل خواهد گرفت.

روزبهی گفت: اصلاحات ریشه در تاریخ بشر دارد و ممکن است عده‌ای از روی تنگ نظری راه را به روی گفتمان اصلاحات ببندند اما قطعا آنها از مسیر منحرف خواهند شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اصلاحات بخوبی توانست با نشان دادن ظرفیت تمدن اسلامی به عنوان تمدنی جامع و چند بعدی در عرصه‌های دینی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و علمی طلایه‌دار گفتمان جدید تعاملی و تبادلی در عرصه‌های علم، دانش، تکنولوژی و اندیشه باشد.

وی با بیان اینکه جمهوریت و اسلامیت دو بخش جدایی‌ناپذیر نظام اسلامی ایران است گفت: برخی از دگراندیشان با تبلیغات وسیعی درصدد برآمدند تا نشان دهند که بین جمهوریت و اسلامیت تضاد وجود دارد و این دو نمی‌توانند با یکدیگر جمع شوند.

روزبهی تصریح کرد: نظام جمهوری برپایه‌ همگانی بودن مشارکت و حکومت اکثریت و احترام به اقلیت، برابری مردم در مقابل قانون، توزیع خردمندانه‌ قدرت به معنای نفی حاکمیت فردی و گروهی قرار دارد و بر این اساس، هرچند برخی از ویژگی‌های لیبرالیسم با نظام جمهوری مطابقت دارد، اما این به معنی الزام جمع بودن این دو مفهوم نیست.

نماینده اسبق مردم ساری در مجلس با تاکید بر اینکه اصلاحات ماندگار و پایدار و روبه رشد است، ادامه داد: حرکت اصلاحی یک جنبش جمعی است هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد.

وی رقابت در درون نظام و اتحاد و انسجام در مقابل دشمنانی که از بیرون نظام می‌خواهند انقلاب را تهدید کنند را از اصول اصلاح‌طلبی اعلام کرد.

این فعال سیاسی  خاطرنشان کرد: نهادینه شدن دموکراسی نیز ملزومات خاص خود را دارد و جامعه‌ای می‌تواند ادعای مردم‌سالاری و دموکراسی داشته باشد که الزامات و بنیان‌های دموکراسی  در آن نهادینه شده باشد.

روزبهی با بیان اینکه تشکل‌ها و احزاب با وجود رقابت‌های سازنده در جامعه تاثیرگذار خواهند بود گفت: وجود تشکل‌ها باعث افزایش مشارکت، افزایش سطح شعور و مانع ورود افراد ناباب و نااهل و ناکاردان در سطح مدیریت جامعه است.

صبح امروز  درمراسم انتخابات شورای مرکزی اصلاح‌طلبان ساری  با حضور عده کثیری ازفعالان اصلاح‌طلب در محل سالن هلال احمر این شهر برگزارشد.

کد خبر : ۲۹۴۰۳۷