خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز

عدم حضور مسئولان اتاق بازرگانی در کارگروه اشتغال قابل پذیرش نیست

استاندار البرز بر ضرورت کارآیی و خروجی مناسب کارگروه اشتغال استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سید حمید طهایی در جلسه کارگروه اشتغال استان، تشکیل دبیرخانه کارگروه اشتغال را با مشورت از مدیران دانشگاهها و صاحب‌نظران این حوزه، فرصتی برای دریافت نظرات مسئولان و طرح در کارگروه البرز جهت اخذ مصوبات اعلام کرد.

طهایی، با ناخرسندی از عدم حضور بخش آموزش و مسئولان دانشگاهها و صندلی‌های خالی این سالن، گفت: پیشتر اعلام کرده‌ام که دانشگاه با ارائه راهکارهایی حداقل 20 درصد سهم اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خود را مشغول بکار کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به فکر رشته‌هایی باشند که جامعه به آن نیاز دارد، افزود: دست‌اندرکاران امر اشتغال با مشارکت بانک‌ها و موتور محرک دیگری وارد میدان شوند.

استاندار البرز با ابراز تأسف از اینکه وضعیت اشتغالزایی در استان هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است، گفت: با تلاش مسئولان و عزم جدی در کارآفرینی و ایجاد شغل امید می‌رود که بتوانیم آمارها و نویدها خوبی را به رسانه‌ها اعلام کنیم.

نماینده عالی دولت در البرز در محور دیگری از سخنان خود مدیران غایب در این کارگروه را مورد خطاب قرار داد و به معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای تکلیف کرد تا مدیران غایب بازخواست شوند و از جلسات آتی نیز از اعزام نماینده خودداری کرد و شخصاً در جلسات حاضر شوند.

طهایی همچنین با بیان اینکه راهبردهای اقتصاد مقاومتی باید در تحقق سهم اشتغال بکار گرفته شود، افزود: تاکنون 120 جلسه در هیئت دولت تشکیل شده و با مصوبات آن دستور العملی که باید توسط مسئولان عملیاتی شود.

وی همچنین با اشاره به غیبت مدیران اتاق بازرگانی در جلسه کارگروه اشتغال استان و طرح این سئوال کلیدی که به واقع سهم البرز از سفر هیئت‌های خارجی این اتاق کجاست؟ افزود: اتاق بازرگانی به جهت روابط قوی که با بخش خصوصی و رابطان اقتصادی خارجی و بازارهای جهانی دارد در این زمینه می‌تواند نقش کلیدی را ایفا کند، چرا که به تمام مشکلات و کمبودهای موجود اشراف دارد و از سویی ارتباطات قوی خود را نیز دارد و انتظار و توقع نیز می‌رود که از ظرفیت اتاق و نهادهای مردمی استفاده شود.

تقویت دانشگاه‌ها در کارگروه اشتغال استان، تقویت کمیته‌های تخصصی، متناسب‌سازی نظام آموزشی مطابق با فضای کسب و کار، بررسی میزان سهم تسهیلات بانک‌ها در سال 94، آسیب شناسی اشتغال در استان و... از جمله محورهایی بود که در این نشست مورد بررسی و مواردی از آن به عنوان مصوبه قابل پیگیری شد.

کد خبر : ۲۹۳۹۶۹