خبرگزاری کار ایران

فرماندار پلدختر

88 واحد مسکن مهر در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار پلدختر گفت: با توجه به تصمیماتی که چندی پیش در جلسه شورای مسکن استان گرفته شد، 88 واحد از مسکن مهر این شهرستان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایلنادر پلدختر ، قدرت اله ترابی نژاد درجلسه شورای مسکن شهرستان پلدختر با بیان اینکه پروژه مسکن مهر شهرستان پلدختر میراث دولت قبلی بود است اظهار داشت: با توجه به این که مردم در این رابطه سرمایه‌گذاری و معطل مانده‌اند و متحمل زحمت شده‎اند باید تلاش کرد واحدها آماده و تحویل متقاضیان شود .

وی افزود: مسکن مهر پلدختر در زمینی به مساحت 6.5 هکتار دارای 624 واحد مسکونی در قالب 10 بلوک هشت واحدی طراحی شده که دو پیمانکار در قالب پروژه‌های 496 واحدی و پیمانکار 128 واحدی در دست اجرا و تکمیل است.

وی بیان کرد :دستگاه‌های اجرایی شهرستان به ویژه اداره راه و شهرسازی، تعاونی‌ها و پیمانکاران، با عزمی جدی و ارائه راهکارها، برای بسته شدن پرونده مسکن مهر پلدختر و خروج از بن بست  و حل مشکلات  و تسریع در بهره‌برداری باید تلاش کرد تا به نتیجه و سرانجامی برسد.

وی عنوان کرد: تحویل واحدهای مسکن مهر پلدختر بستگی به تلاش دستگاهها و پرداخت بدهی از سوی تعاونی‌ها دارد که در این زمینه تعاونی‌ها باید به تعدات خود عمل کنند.

فرماندار پلدختر از دستگاههای خدمات رسان نظیر ادارههای برق، گاز، مخابرات و شهرداری خواست نسبت به تسریع در واگذاری انشعابات به متقاضیان مسکن مهر این شهرستان اقدام کنند.

وی وجود آنسانسور در واحدهای چهار طبقه مسکن مهر پلدختر را لازم و ضروری ندانست و تصریح کرد: تعبیه آسانسور در این واحدها اجباری نیست در صورتی که متقاضی تمایل به داشتن آسانسور داشته باشد باید موضوع را از سوی تعاونی‌های مربوطه پیگیری کنند.

ترابی نژاد، با بیان اینکه واحدهای مسکن مهر با اقبال مردم شهرستان پلدختر مواجه نیستند خاطرنشان کرد: باید هر چه سریعتر مشکل موجود در مسکن مهر مرتفه و  واحدها را آماده کرد و تحویل متقاضیان داد تا با سکونت در آنها مردم مشاهده کنند و نسبت به مسکن مهر رغبت و انگیزه و تمایل پیدا کنند.

وی جمع‌آوری آبهای سطحی در منطقه تنگ علی که سایت مسکن مهر در آن محل قرار دارد را کار سخت و دشواری دانست و اظهار داشت: حوضه آبریز بالا دست مسکن مهر منطقه تنگ علی حوزه وسیعی است و  به علت شرایط زمین شناسی، توپوگرافی و فیزیوگرافی و حالت بشقابی،  رواناب زیادی تولید می‌کند و سیلاب آن از حد معمول بیشتر است.

وی افزود: برای حل این مشکل  اعتباری  سال گذشته به این موضوع اختصاص داده شده و امسال در صدد هستیم تا اعتبار دیگری را برای این امر در نظر بگیریم.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه، جانمایی سایت مسکن مهر پلدختر از ابتدا یک کار غیر کارشناسی بوده بیان کرد: کار از جانمایی گذشته و بحث آبهای سطحی موضوعی است که باید روی آن مطالعه صورت گیرد و کانال‌هایی که در اطراف سایت مسکن مهر حفر شده  آبهای سطحی را دفع می‌‎کند.

 

 

 

کد خبر : ۲۹۳۵۲۵