خبرگزاری کار ایران

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان

صرفه‌جویی در مصرف آب بهترین راهکار جهت گذر از بحران

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، گفت: رعایت روش‌های درست مصرف آب و صرفه‌جویی در پرداخت هزینه آب‌بهاء مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از هدر رفت آب و گذر از بحران است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، علی‌محمد نادرخانی افزود: واقعیت امروز جامعه ما این است که کمبود آب جدی و خطرآفرین است و نسل آینده برای اینکه بتوانند ادامه حیات داشته باشند به آب نیاز دارند، از این رو مهم‌ترین راهکار امروز برای جلوگیری از هدررفت آب، رعایت روش‌های درست مصرف آب است.

وی با بیان اینکه با رعایت کوچک‌ترین موارد می‌توان سهم عمده‌ای در مصرف بهینه داشت، گفت: یکی از مواردی که شاهد مصرف بی‌رویه آب هستیم، حمام است که با هر دقیقه دوش گرفتن بین 20 تا 40 لیتر آب مصرف می‌شود، این در حالی است که اگر بتوانیم به هنگام استحمام کردن این میزان را دو دقیقه کم کنیم، شاهد جلوگیری از هدررفت 2800 لیتر آب در طول یک ماه خواهیم بود. همچنین استفاده از سردوش‌ها نیزمی‌تواند باعث ذخیره شدن 3200 لیتر آب در ماه شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان افزود: به جای اینکه موقع خوردن آب، شیر را باز نگه داریم، می‌توانیم یک بطری آب را از قبل در یخچال نگهداری کنیم که این خود می‌تواند باعث ذخیره شدن 1200 لیتر آب در ماه شود.

 

کد خبر : ۲۹۲۸۳۴