خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

توسعه مسئولیت‌های اجتماعی از اهداف اصلی دولت‌ است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عدالت اقتصادی و توسعه مسئولیت‌های اجتماعی را از اهداف اصلی دولت اعلام کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، علی ربیعی، عصر امروز در مراسم واگذاری مسکن مهر مددجویان بهزیستی استان البرز گفت: وقف به عنوان یک تعهد اجتماعی شرعی از دیرباز در فرهنگ و آیین کشور ما نهادینه شده است.

ربیعی با اشاره به ضرورت بکارگیری سرمایه‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت خیرین کارآفرین بیان کرد: زمانی نه چندان دور کارآفرینان، تولیدگران  و فعالان اقتصادی این مرزو بوم نقش تاثیرگذاری در آبادانی، دستگیری از همنوعان و شرکای اجتماعی خود داشتند.

وی ادامه داد: امیدواریم با احیای مجدد ارزش‌های بزرگ فراموش شده جامعه  ایرانی – اسلامی‌مان شاهد توسعه مسئولیت‌های اجتماعی و سنگ بنای کار خیر در جامعه باشیم.

وی در ادامه با مذمت خودمحوری در اقتصاد، شخصی‌سازی و سودمحوری صرف اقتصادی خاطرنشان کرد: نمی‌بایست  برخی الگوهای غلط اقتصادی نظام سرمایه‌داری را در جامعه خود پیاده‌سازی کنیم و باید به سمت خیر و صلاح جمعی در اقتصاد حرکت کنیم.

ربیعی با بیان اینکه ثروت به تنهایی نمی‌تواند باعث قوام جامعه باشد گفت: اگر می‌خواهیم فرزندانمان و نسل آینده اجتماع ما آرامش روانی داشته باشند باید به سمت توزیع عادلانه ثروت پیش برویم.

وی با بیان اینکه توسعه به مفهوم ساختمان‌های بلند و صنایع بزرگ نیست گفت: ثروت به تنهایی نمی‌تواند باعث قوام جامعه شود، جامعه‌ای خوشبخت است که در آن همدلی و هم‌زبانی و همچنین مسئولیت اجتماعی برقرار شود.

وزیر کار با بیان اینکه خیر جمعی و دستگیری تنها کمک مالی نیست خاطرنشان کرد: کمک فکری و هم صحبتی را هم می‌توان خیر جمعی و دستگیری از همنوع دانست و بنای کار دولت بر مبنای خیر جمعی‌ست.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم به دلیل اشتباهاتی‌ست که دولت‌ها و مسئولان و حتی خود مردم برای هم به وجود می‎آورند گفت: ما در قبال مشکلات و گرفتاری‌های همنوع خود مسئولیم و موظفیم و می‌بایست متعهد به حل مشکلات  یکدیگر باشیم.

ربیعی با اشاره به تعهد وزارت متبوعش در واگذاری واحدهای مسکن مهر خانوارهای تحت پوشش بهزیستی بیان کرد: در سه ماه اول 94 تعدا قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر  واگذار شد که امیدواریم  تا پایان 95 تمامی واحدها به این خانوارها واگذار شود.

وی با بیان اینکه از سیاست‌های اصلی دولت کمک به معلولان، اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه است، گفت: به زودی لایحه تاسیس صندوق حمایت از معلولان و اقشار آسیب پذیر در مجلس تصویب خواهد شد.

ربیعی با اشاره به اجباری شدن طرح غربالگری نوزادان و کودکان کارکنان ادارات و مؤسسات خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک صدور دفترچه تامین اجتماعی منوط به معاینات غربالگری نوزادان و کودکان خواهد شد.

کد خبر : ۲۹۲۱۱۶