خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مطرح کرد

تشکیل 40 هیات تشخیص بیمه بیکاری در سه ماهه اول1394

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری استان را 1436 نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تعداد برقراری بیمه بیکاری 507 نفر بوده است.

 به گزارش ایلنا از قم، نصراله بازوند افزود: در سه ماهه اول امسال تعداد 283 نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری به دلیل عدم پذیرش شغل، عدم پذیرش آموزش، عدم حضور و غیاب، اشتغال پنهان و اشتغال بر اساس خوداظهاری مقرری آنان قطع شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم تعهد ایجاد اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سه ماهه اول امسال را45نفر اعلام کرد و  افزود: تا پایان خرداد امسال برای 45 نفر اشتغال مجدد ایجاد شده است که اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سه ماهه اول امسال کل میزان تعهد سال را پوشش داده و نسبت به تعهد پیش بینی شده 50 درصد رشد داشته است.

بازوند گفت: از تعداد 45 نفر اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه‌بیکاری استان در سه ماهه اول امسال تعداد 17 نفر از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای و تعداد28 نفر از طریق خوداظهاری اشتغال مجدد داشته‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری گفت:  ما از طریق اشتغال مجدد دنبال برگشت منابع به تولید و کمک به توسعه جهت تأمین نیروی انسانی و کاهش قیمت تمام شده تولید هستیم.

بازوند از تشکیل 40 هیات تشخیص بیمه بیکاری در سه ماهه اول 94 خبر داد و اعلام کرد : تعداد 734  پرونده در هیات‌های مذکور مطرح شده که از این تعداد428 پرونده موافق و تعداد 65 پرونده مخالف تشخیص داده شده است.

بازوند مطرح شدن پرونده‌های متقاضیان بیمه بیکاری در هیات‌های تشخیص بیمه‌بیکاری و گزارش‌های میدانی تهیه شده توسط کارشناسان و عدم واجد شرایط بودن متقاضیان بیمه‌بیکاری را علت کاهش و کنترل در تعداد کل مقرری‌بگیران بیمه‌بیکاری در استان اعلام کرد.

کد خبر : ۲۹۱۷۲۴