خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان

3 خانه فرهنگی و پیشگیری محله در سنندج فعالیت دارد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان از فعالیت سه خانه فرهنگی و پیشگیری محله در سنندج خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمدسلیم کریمی فعالیت این خانه‌ها با هدف اطلاع‌رسانی ویژه از آسیب‌های ناشی از گرایش به سمت مواد مخدر در محلات ذکر کرد و افزود: اگر شهرستان‌ها هم اعلام آمادگی کردند این خانه‌ها را ایجاد خواهیم کرد.

وی متولی این خانه‌های فرهنگی و پیشگیری را سازمان‌های مردم‌نهاد عنوان کرد و افزود: بهزیستی، شهرداری و شورای اسلامی شهر، نیروی انتظامی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کارخانه شیر پاک‌آرا سنندج در راه‌اندازی این خانه‌های فرهنگی و پیشگیری همکاری داشته‌اند.

کریمی خاطرنشان کرد: اشتغالزایی خانه‌های آسیب دیده و بهبود یافته معتادان یکی از مهمترین فعالیت‌های این خانه‌هاست.

وی تصریح کرد: در این مکان‌ها، غیر از اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه، کارهای مشاوره‌ای و فروش تولیدات خانواده‌های آسیب‌دیده انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های بهبود یافته در قالب کارگاه‌هایی فعالیت دارند که در این مکان‌ها، تولیدات آنها به فروش می‌رسد، افزود: محصولات کارخانه پاک‌آرا در خانه‌های فرهنگی و پیشگیری محله با هدف ایجاد اشتغالزایی و کمک به گردانندگان آن با 10 درصد تخفیف عرضه می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اطلاع‌رسانی را مهمترین بخش در کمک به این خانه‌ها برشمرد و افزود: در کنار مشاوره های اشتغال، امور درمان و پیشگیری هم انجام می‌شود.

 

کد خبر : ۲۹۰۹۶۰