خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد

احیای 27 واحد تولیدی راکد گیلان در سال 93

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از احیای 27 واحد تولیدی راکد استان در سال 93 خبر داد و گفت: همچنان در صدد برطرف کردن برخی از موانع قانونی هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، طهمورث لاهوتی اشکوری در خصوص وضعیت قانون اجاره واحدهای صنعتی اظهار کرد: در گذشته اجاره واحدهای صنعتی ممنوع بوده اما اکنون تصمیم داریم تا اجاره را قانونمند کنیم البته در حال حاضر هنوز دستورالعمل آن تدوین نشده است.

وی در خصوص تعیین وضعیت واحدهای راکد، عنوان کرد: در سال 93 توانستیم حدود 27 واحد تولیدی راکد را با پیگیری‌هایی که در سطح استان انجام شد احیا کنیم.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها همچنان در سال 94 تیز ادامه خواهد داشت، افزود: در صدد رفع برخی از موانع قانونی نظیر منع قانونی در بحث اجاره هستیم تا در صورت نیاز واحدهای راکد اجاره داده شوند.

 مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در خصوص پرداخت مالیات‌های سنگین که برای برخی واحدها وضع شده و قادر به پرداخت آن نیستند، بیان کرد:  خراب کردن کاری ندارد ولی آبادانی کار سختی است.

وی ادامه داد: برای احیای صنعت استان باید همه کمک کنند به خصوص دستگاه‌های مرتبط در این حوزه که اداره کل امور مالیاتی استان یکی از این دستگاه‌هاست که می‌تواند سهم به سزایی را در احیای چرخه صنعت استان به عهده داشته باشد.

لاهوتی یادآور شد: واحدهای مستقر در شهرک‌ها که تا شعاع 30 کیلومتری از شهرستان‌ها فاصله دارند و یا در مناطق کمتر توسعه یافته هستند تا 10 سال به میزان صددرصد و در مناطق توسعه یافته به مدت چهار سال به میزان 80 درصد معافیت مالیاتی دارند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است که واحدهای مستقر در شهرک‌ها بجز در استان تهران کلا از معافیت مالیاتی 10 ساله برخوردار شوند.

 

کد خبر : ۲۹۰۸۶۳