خبرگزاری کار ایران

با بهسازی و آسفالت راههای روستایی

تردد در محورهای گردشگری رودبار تسهیل می‌شود

رئیس راه وشهرسازی رودبار از بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی مناطق گردشگری این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از اداره کل راه و شهر سازی گیلان، حبیب شعبانی گفت: تاکنون زیرسازی محورهای روستایی جیرنده-داماش به طول یک کیلومتر، سیدان -مخشهر- کلسفروش به طول4.5 کیلومتر و سپستانک به طول1.5کیلومتر انجام شده و آماده آسفالت است.

شعبانی توسعه زیرساخت‌های گردشگری رودبار را مورد تاکید قرار داد و افزود: آسفالت راه‌های روستایی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در توسعه و آبادانی روستاهای شهرستان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: محور جیرنده-داماش یکی از محورهای پرجاذبه و توریستی بخش عمارلو رودبار است که به دلیل داشتن توانمندی‌های بالای توریستی و تفریحی، وجود چشمه‌ساران متعدد و طبیعت زیبا و بکر با گونه‌های گیاهی متنوع به ویژه سوسن چلچراغ(نادرترین گل جهان )پذیرای مسافران وگردشگران زیادی است و از این رو ایجاد راه‌ مناسب و ایمن در این حوزه می‌تواند تاثیرگذاری فراوانی داشته باشد.

رئیس راه وشهرسازی رودبار با اشاره به استفاده 157خانوار روستایی از این محور، اظهار کرد: آبادانی مناطق کم‌برخوردار و بهبود سطح کیفی راه‌های روستایی در راستای تقویت مهاجرت معکوس در روستاها یکی از اولویت‌های این اداره است.

وی از اتمام عملیات آسفالت محورهای روستایی نصفی به طول 3.5کیلومتر، گلنکش به شاه شهیدان به طول 5.5کیلومتر، گلنکش به سیبن به طول 4.5 کیلومتر، حشمت آباد به ویشان به طول 1.2کیلومتر و سرامرز به جوکین به طول 5کیلومتر خبر داد.

شعبانی با بیان اینکه واقع شدن بقعه متبرکه شاه شهیدان، مزار مطهر امام‌زادگان محمد و هادی در این روستا باعث افزایش مسافران و گردشگران در سال به ویژه در تابستان می‌شود، افزود: آسفالت راه روستایی گلنکش به شاه شهیدان به طول 5.5 کیلومتر در شکوفایی صنعت گردشگری این منطقه و تسهیل تردد نقش کلیدی ایفا می‌کند.

رئیس اداره راه وشهرسازی رودبار تسهیل در تردد روستانشینان و گردشگران، تسریع در حمل محصولات دامی و کشاورزی و همچنین بهسازی و ایمن‌سازی راه موجود را از جمله اهداف اجرایی این پروژه‌ها اعلام کرد.

 

کد خبر : ۲۹۰۴۲۳