خبرگزاری کار ایران

از ابتدی ماه رمضان تاکنون انجام گرفته است

طاهری: توزیع 3 هزار و 400 سبد کالایی بین نیازمندان در استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: 3 هزار و 400 سبد کالایی و غذایی در بین نیازمندان استان زنجان توزیع شده است.

به گزارش  خبرنگار ایلنا از زنجان، علی طاهری مدیر عمل جمعیت هلال احمر استان زنجان، شب گذشته در مراسم  سفره مهربانی 500نفر ایتام، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح سفره‌های افطاری در قالب طرح همای رحمت هر ساله در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور و استان زنجان برگزار می‌شود.

طاهری، با بیان اینکه این طرح به مدت 12 سال است در کشور اجرا می‌شود، یادآورشد: از توان خیرین جامعه برای برگزاری سفره‌های افطاری استفاده می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، با اشاره به اینکه از ابتدای ماه رمضان تا امروز 3 هزار و 400 سبد کالایی و غذایی در بین نیازمندان توزیع شده است، افزود: این سبد کالایی شامل برنج، روغن،گوشت، ماکارونی، تن ماهی، رب است.

طاهری،  با بیان اینکه حداقل هزینه در نظر گرفته شده برای این سبدهای کالایی 50 و حداکثر 100 هزار تومان است، خاطرنشان کرد: با کمک خیرین 130 سفره افطاری بزرگ در استان زنجان برگزار شده است.

این مسئول دراستان زنجان اضافه کرد: ارزش هر سفره افطاری معادل یک میلیون تومان است که خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و اعضای افتخاری جمعیت هلال احمر به این سفره ها دعوت می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان،  با اشاره به اینکه سفره های افطاری برای 30 تا 600 نفر برگزار شده است، افزود: امسال ارزش ریالی سفره های افطاری در استان زنجان 170 درصد افزایش یافته است.

طاهری،  با بیان اینکه ارزش غذایی سبد کالایی نیز امسال نسبت به سال گذشته30 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر بدون هیچ چشم‌داشتی در این کار خیر کمک کار هستند.

وی با اشاره به کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین به افراد بی‌بضاعت و کم‌بضاعت در استان زنجان گفت: 6 هزار داوطلب در این جمعیت فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تصریح کرد: از کمک‌های خیرین با توجه به نوع تخصص و مهارت‌هایشان از کمک‌های مالی گرفته تا اجرای برنامه‌های مختلف استفاده می‌شود.

طاهری از اجرای دو طرح همای رحمت در ماه رمضان و فرشتگان رحمت در اسفند ماه خبر داد و گفت: در قالب طرح فرشتگان رحمت نیز سبدهای کالایی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به عضویت 20 هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: 10 هزار داوطلب جوان،5 هزار نفر امدادگر و 6 هزار نفر داوطلب در این جمعیت فعالیت دارند و تا پایان سال جاری جمعیت داوطلب جمعیت به 10 هزار نفر افزایش می‌یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 62 خانه داوطلب در استان زنجان فعال است، افزود: امسال نیز 11 خانه داوطلب در استان راه‌اندازی می‌شود.

طاهری از آمادگی جمعیت هلال احمر استان زنجان در هنگام حوادث غیر مترقبه خبر داد و افزود: اگر چه این آمادگی در حد مطلوب نیست اما از همه توان در زمان حوادث استفاده می‌شود.

کد خبر : ۲۹۰۳۷۸