خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز

کاهش تخلف اداری با توسعه دولت الکترونیک محقق خواهد شد

استاندارالبرز توسعه دولت الکترونیک را زمینه کاهش تخلفات اداری در سطح کشور اعلام کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حمید طهایی روز یکشنبه در نشست توسعه دولت الکترونیک البرز گفت: با توجه به شرایط ویژه استان، لازم است در توسعه دولت الکترونیک سطوح مختلف اداری دستگاه‌های استان تعجیل شود.

وی با بیان اینکه افزایش شفافیت،کارایی،اثر بخشی ،چابکی و تسهیل در دسترسی به خدمات از اهداف اجرای طرح دولت الکترونیک در سطح کشور است افزود: 80 درصد از جمعیت استان البرز در شهر کرج ساکن هستند که این امر فرصتی برای ارائه خدمات در حجم وسیع‌تری از ساکنان استان البرز را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق نقشه راه اصلاح نظام اداری در خصوص توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که خدمات خود را به صورت اطلاع‌رسانی در پورتال درج کنند.

طهایی بیان کرد: در حال حاضر مشخصات 90 دستگاه احصا شده، که تا پایان سال جاری به شبکه دولت الکترونیک متصل می‌شوند.

وی سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را به استان البرز، بستری مناسب برای پیش رفت در مسیر داشتن یک شهر هوشمند عنوان کرد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد .

وی از آغاز طرح ارزیابی آمادگی الکترونیکی دستگاه‌های استان به منظور شناخت نقاط قوت وضعف این دستگاه‌ها در راستای توسعه دولت الکترنیک در البرز خبر داد.

طهایی، با اشاره به لزوم توسعه خدمات دفاتر پیش خوان دولت به مردم خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود تا 3 ماه آینده 47 خدمت جدید به این دفاتر در سطح کشور واگذار شود.

کد خبر : ۲۸۹۹۹۷