خبرگزاری کار ایران

در سه ماهه اول امسال

آرام:بیش از هزار پرونده طلاق از طریق دادگستری به بهزیستی ارجاع شد

مدیر کل بهزیستی مازندران از ارجاع هزار و 979 پرونده طلاق از طریق دادگستری به این سازمان در سه ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،سید سعید آرام بعد از ظهر امروزدر نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد گفت: بیش از 54 درصد از این پرونده‌ها مربوط به خانم‌های 20 تا 30 سال بوده و 802  پرونده نیز نفر مربوط زیر 20 سال بوده است.

وی مداخله در بحران‌ها و اورژانس اجتماعی را یکی از فعالیت‌های مهم سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: امروزه بحث طلاق و آسیب‌های ناشی از آن از مباحث روز جامعه تلقی می‌شود و سازمان بهزیستی به منظور تحکیم خانواده و طرح کاهش طلاق  در 10 شهر استان بصورت دولتی و 6 شهر نیز بصورت غیر دولتی اجرا کرده است.

آرام با بیان اینکه بیشتر طلاق‌ها ناشی از اعتیاد، ضرب و شتم و خیانت بوده است، گفت: اورژانس اجتماعی در 11 شهرستان فعال بوده که در ساری خدمات این اورژانس در سطح یک برای جلوگیری از طلاق فعالیت می‌کند.

وی با اعلام اینکه در سه ماه نخست سال جاری 342 نفر در مراکز اورژانس اجتماعی پذیرش شدند، اظهارکرد: از این تعداد 290 نفر زن و 52 نفر مرد بودند.

آرام با بیان اینکه هشت پایگاه خدمات اجتماعی در سراسر استان فعالیت می‌کند، گفت: اختلافات خانوادگی، زنان آسیب دیده، کودک آزاری، کودکان خیابانی  و... از جمله مهترین عوامل مراجعه به این مراکز بوده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران به به فعالیت 772 مهد کودک در استان اشاره کرد و افزود: 25 هزار کودک در سراسر استان از طریق مهدهای کودک خدمات دریافت می‌کنند.

وی افزود: اجرای جشنواره الگویی برتر و فرآیند یادگیری و یاددهی در راستای توانمندسازی مربیان مهدهای کودک  برای اولین بار در سراسر کشور از سوی سازمان بهزیستی اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران از راه‌اندازی دو مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به مناسبت هفته بهزیستی در شهرهای ساری و بابل خبر داد و در ادامه افزود: درساری کودکان 12 تا 18 سال  و در بابل هفت تا 12 سال در آن نگهداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو هزار و 85 نفر از زنان استان از خدمات بیمه اجتماعی برخوردارهستند، گفت: در حال حاضر 356 خانوار دو قلو به بالا از خدمات بهزیستی استان برخوردارهستند.

آرام از ایجاد بیش از دو هزار شغل برای ارتقاء توانمندی گروه هدف استان خبر داد و افزود: برای اشتغال این تعاد از افراد اعتبار 28 میلیارد تومانی در نظر گرفته شد.

وی با عنوان این مطلب که برای خانواده‌های واجد دو معلول، واحدهای مسکونی ساخته خواهد شد، اظهار کرد: در سه ماهه سال نخست 42 واحد مسکونی ساخته و تحویل جامعه هدف دادیم.

مدیر کل بهزیستی مازندران به مشارکت مردمی اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری 15 میلیارد ریال مشارکت نقدی و 30 میلیارد ریال مشارکت غیر نقدی از سوی مردم به سازمان بهزیستی شد.

وی با اعلام اینکه 45 هزار معلول از خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند، گفت:  در سه ماهه نخست امسال 35 میلیارد ریال لوازم کمک توانبخشی معلولان استان خریداری و در اختیار آنان قرار دادیم.

آرام به اجرای طرح بسیر از سوی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: بسته‌های آموزشی مختلف برای سنین قبل و بعد از ازدواج در قالب مشاوره‌های پیش از ازدواج، در حین ازدواج و بعد از ازدواج در آن طراحی شده است.

وی از ساخت نخستین استادیوم دوومیدانی در مازندران با همکاری فدارسیون پاراالمپیک و سازمان بهزیستی در شهرستان نوشهر خبرداد و افزود: تاسیس بنیاد ژنتیک در مرکز استان از دیگر اقدامات بهزیستی  مازندران محسوب می‌شود.

آرام  همچنین از ساماندهی 70 کودک خیابانی در سال 93 خبر داد.

کد خبر : ۲۸۹۷۷۳