خبرگزاری کار ایران

سیدحمیدطهایی

راه‌اندازی سایت ایرانیان مقیم خارج از کشور در البرز ضروری‌ست

استاندار البرز بر لزوم تدوین بانک اطلاعاتی و راه‌اندازی سایت اختصاصی ایرانیان مقیم خارج از کشور در استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهایی در نخستین جلسه شورای امور ایرانیان خارج از کشور البرز گفت: فضای دولت تدبیر و امید، فضایی است که در آن ایران گریزی  معنایی ندارد و دولت تدبیر و امید حمایت همه جانبه ای از ایرانیان مقیم خارج از کشور دارد.

طهایی تشکیل شورای امور ایرانیان در استان را به نوعی حرکت در مسیر  تحقق این حمایت‌ها دانست و ضرورت استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در استان را  مورد تأکید قرار داد.

وی بیان کرد: برای توسعه نیازمند جذب سرمایه هستیم و سرمایه‌های داخلی نیز مشخص است بنابراین باید به نوعی توجه خود را به سرمایه‌هایی معطوف کنیم که از خارج کشور به داخل بازگشت دارد.

استاندار البرز اظهار کرد: باید با اصلاح برخی موانع، شرایط را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کنیم، تمهیدات ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در استان‌های مختلف دیده شده است و باید البرز نیز در این حوزه گام‌های موثری بردارد.

وی ادامه داد: با جذب سرمایه‌گذاران و  استفاده از این فرصت‌ها باید در مسیر  رشد و توسعه استان حرکت کنیم.

طهایی با بیان اینکه باید آمار مشخصی از ایرانیان خارج از کشور در استان البرز احصاء شود، راه‌اندازی سایت ایرانیان خارج از کشور در استان را با همین هدف در دستور کار قرار داد.

وی خاظرنشان کرد: دفتر حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی اخیراً در اداره کل امور اقتصادی استانداری دایر شده است و همه تلاش در جهت حمایت از این قشر خواهد بود.

طهایی حضور سرمایه‌گذاران را به نوعی توسعه و ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در کشور اعلام کرد.

کد خبر : ۲۸۷۸۲۸