خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان

جرم نیمی از زندانیان کشور مواد مخدر است

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: نه تنها در استان گیلان بلکه در کل کشور بیشتراز 50 درصد زندانیان مربوط به مواد مخدر هستند.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، احمد سیاوش پور در نشست شورای قضایی گیلان به نقش مهم و نگاه ویژه به قوه قضائیه در میان تمامی نهادهای کشور اشاره کرد و اظهار کرد: باید کوشش کرد تا با ارائه خدمات به مردم و حفظ سلامت نیروها و بالا بردن کیفیت خدمت‌رسانی و برخورد مناسب با مردم، اعتماد آنان به دستگاه قضایی بیش از پیش ارتقاء یابد.

وی با بیان مشکلات استان در حوزه‌های اقتصادی،اجتماعی و زیرساختی خاطرنشان کرد: مردم خواستار تحولاتی در سطح استان هستند که باید به همت مسئولان شاهد بروز آن باشیم.

این مقام ارشد قضایی در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با روسای ارشد قضایی کشور در هفته قوه قضائیه اشاره کرد و ضمن تاثیرگذار و به یاد ماندنی خواندن بیانات رهبری، توجه به آنها را برای همه مدیران قضایی راه گشا و کاربردی دانست.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه زندانیان مواد مخدر بیشترین تعداد زندانیان استان گیلان را به خود اختصاص داده است گفت: نه تنها در استان گیلان بلکه در کل کشور بیشتراز  50درصد زندانیان مربوط به مواد مخدر هستند.

وی با اعلام اینکه قانون آیین دادرسی کیفری جدید از اول تیر در کشور اجرایی شده است اظهارکرد: نوآوری‌های جدید و رویکرد کم‌نظیری در این قانون مشاهده می‌شود.

 

 

کد خبر : ۲۸۷۷۱۸