خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران

90 درصد کارگران قراردادهای موقت امنیت شغلی ندارند

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران با بیان اینکه هنوز عدالت اجتماعی و تخصیص عادلانه ثروت در مازندران تحقق پیدا نکرده است اظهار کرد: 90 درصد کارگران قراردادهای موقت امنیت شغلی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائمشهر ، نصرالله دریابیگی در دیدار هیئت اجرایی خانه کارگر مازندران با رییس دادگستری شهرستان قائم‌شهر به مناسبت هفته قوه قضاییه با بیان اینکه قوه قضاییه یکی از پایه‌های انقلاب محسوب می‌شود اظهار کرد: یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی همیشه در قلب و ذهن تشکل‌های کارگری زنده و جاوید است زیرا وی بنیانگذار تشکیلات کارگری بود.

وی به تشریح عملکرد خانه کارگر در استان مازندران پرداخت و افزود: خانه کارگر در کشور 65 شعبه دارد، که 4 شعبه آن در مازندران وجود دارد. شهرهای قائم شهر، ساری، آمل و بهشهر از جمله شهرهایی هستند که دفاتر خانه کارگر در آنها فعالیت دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های خانه کارگر استان، آموزش کوتاه مدت برای جوانان و نوجوانان است تصریح کرد: در سال گذشته حدود 25 هزار نفر از اعضای خانه کارگر در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

دریابیگی اظهار کرد: در اکثر شهرهای ایران برای اعضای خانه کارگر مجتمع رفاهی و اسکان فراهم شده و در نظر داریم این تعداد را افزایش دهیم.

وی به کانون بازنشستگان در مازندران اشاره کرد و گفت: 25 کانون بازنشستگان در استان وجود دارد و در آنجا به امور مربوط به بازنشستگان رسیدگی می‌شود.

دریابیگی با بیان اینکه هنوز عدالت اجتماعی و تخصیص عادلانه ثروت در مازندران تحقق پیدا نکرده است  اظهار کرد: 90 درصد کارگران قراردادهای موقت امنیت شغلی ندارند.

وی ادامه داد: توسعه عدالت اجتماعی و حل و فصل مشکلات کارگری از انتظارات به حق ماست و امیدواریم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران اظهار کرد: خانه کارگر در استان حدود 70 هزار عضو دارد و با امکاناتی که از محل پرداخت عضویت این اعضا پرداخت می‌شود روز به روز بر تعداد افراد اضافه می‌شود.

کد خبر : ۲۸۷۶۰۶