خبرگزاری کار ایران

معرفی منطقه فرهنگی کاشان در جشنواره تئاتر مهر ضروری است

شهردار کاشان گفت: یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان باید با اجرای نمایش‌هایی در راستای معرفی منطقه فرهنگی این شهرستان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، سید محمد ناظم رضوی در جلسه ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در سالن کنفرانس شهرداری این شهرستان اظهار کرد: موقعیت فرهنگی، تاریخی، مذهبی و هنری دیار نخستین‌ها بهترین فرصت برای معرفی شخصیت‌هایی چون حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در کربلای ایران است.

وی، از محسن خسروی پیشکسوت هنر تئاتر و هنر در کاشان خواست تا با استعداد هنری خود در مورد شخصیت و جایگاه این حضرت قلم خود را در عرصه هنر نمایش به رشته تحریر درآورد.

به گفته وی، علمای بزرگ در تبیین جایگاه اردهال، عظمت قداست آن مکان را به واسطه وجود حرم مطهر حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) می دانند و معرفی این حضرت باید توسط هنرمندان این خطه کویری انجام شود.

رییس شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، اجرای نمایش هنری با موضوع حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) توسط هنرمندان کاشانی را مورد تاکید دانست و افزود: شناخت و معرفی این حضرت به هنرمندانی که از دیگر نقاط کشور در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند لازم است.

ناظم رضوی، با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) در مورد حضرت سلطانعلی(ع) گفت: ثواب زیارت برادرم سلطانعلی(ع) در اردهال مثل زیارت جدم حسین(ع) در کربلا است.

وی، به مراسم سنتی مذهبی قالیشویان در دومین جمعه مهر ماه و آئینی که توسط فینی های کاشان در کربلای ایران برگزار می شود اشاره کرد و افزود: سوگواری ها و حضور هزاران عاشق و دلدار به اهل بیت(ع) در مشهد اردهال می تواند انگیزه ای برای هنرمندان در ساخت و تولید فیلم حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) باشد. 

کد خبر : ۲۸۷۳۵۱