خبرگزاری کار ایران

50 درصد کودکان خیابانی فرزندان طلاق هستند

معاون سیاسی، امنیتی استانداری مازندران در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان گفت : دستگاه‌ها و شهرداری‌ها به وظایف خود در قبال کودکان خیابانی عمل کنند.

به گزارش ایلنا، علیرضا یونسی گفت: جذب، پذیرش و توانمندسازی کودکان خیابانی یکی از انتظارات جدی ما برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است که انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرداری‌ها به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل کنند.

یونسی خواستار ساماندهی کودکان خیابانی شد و گفت: توانمندسازی کودکان خیابانی با هدف تحقق زندگی عادی و ارتقاء توانائی‌های آنان باید در برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد در این راستا مشارکت شهرداری‌ها ، انجمن‌های خیریه ، تشکل‌های غیردولتی می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران ایجاد آرامش، آسایش و امنیت را از وظایف حکومت اسلامی خواند و گفت: همه باید برای گسترش فضیلت‌ها و ارزش‌های اخلاقی در جامعه تلاش کنیم تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

در این جلسه مدیر کل بهزیستی استان گزارشی در مورد وضعیت کودکان خیابانی مازندران ارائه کرد و گفت : در سال 93 تعداد 70 کودک خیابانی در مازندران شناسایی و ساماندهی شدند.

سعید آرام افزود: از این تعداد کودک خیابانی 50 درصد فرزندان طلاق بوده‌اند و 45 درصد آنان سن 6 تا 11 سال داشته‌اند.

همچنین میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان از آموزش 43 هزار نفر از اولیاء دانش آموزان ورودی پایه اول ابتدایی در زمینه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

آنگاه اعضای کارگروه به بیان دیدگاه و نظرات خود در زمینه شناسایی وتوانمندسازی کودکان خیابانی پرداختند.

در ادامه این جلسه در مورد برگزاری کنسرت‌های مجاز موسیقی در استان بحث و تبادل نظر شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در پایان این جلسه هنر را زبان جان آدم خواند و بر تاثیر عمیق هنر و ابزار فاخر هنری برای ترویج ارزش‌ها و معارف دینی تاکید کرد.

وی خواستار ساماندهی هنرمندان متعهد شد و تصریح کرد: همه فعالیت‌های موسیقی باید در چارچوب قانون باشد و شئونات و ارزش‌های دینی و مذهبی رعایت شود.

 

 

کد خبر : ۲۸۷۱۷۶