خبرگزاری کار ایران

در سه ماهه اول سال‌جاری

25 هزار لیتر مشروبات الکلی در قائم شهر کشف شد

دادستان شهرستان قائم شهر گفت: روزانه بین 400 تا 450 نفر به دادسرای شهرستان قائم شهر مراجعه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائشهر ؛ حسین عشقی ظهر امروز در نشست خبری بمناسبت هفته قوه قضاییه، رسیدگی و صدور حکم ، گسترش آزادی و عدل ، نظارت بر حسن اجرای قوانین ، کشف جرم و اجرای حد و اقدامات مناسب برای وقوع جرم وظایف اصلی قوه قضائیه برشمرد و اظهار کرد: در سال گذشته ، 13 هزار و 597 پرونده وارد دادسرای شهرستان شد که از آن تعداد 13 هزار و 668 پرونده مختومه شد.

وی افزود: در سه ماهه سال‌جاری، 3 هزار و 385 فقره پرونده به دادسرای قائم شهر وارد و از این تعداد 3 هزار و 362 مورد اجرای حکم شد.

دادستان شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه نسبت به سال‌های گذشته شیوه‌های ارتکاب به جرم تغییر کرده و قوانین جدید بر اساس شیوه ‌ای ارتکاب به جرم تنظیم شده است تصریح کرد: بنابر قانون جدید ضابطان عام و خاص باید تحت آموزش قرار گیرند و بعد از دریافت کارت گزارش آنها قابل وثوق از سوی دادسراست.

عشقی، اظهار کرد: روزانه حکم حدود 15 نفر در شهرستان قائم شهر اجرا می‌شود  و بین 400 تا 450 نفر به دادسرای شهرستان قائم شهر مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه 843 نفر در زندان قائم شهر تحمل کیفر می‌کنند تصریح کرد: این تعداد 803 مرد و 40 زن را تشکیل می‌دهد.

دادستان شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه همه اراذل و اوباش قائم شهر شناسائی و شناسنامه‌دار هستند و با آنها برخورد شده است ادامه داد: در سال گذشته، 3 حکم قصاص نفس در قائم شهر اجرا شد و یک مورد  اعدام در ملا عام انجام گرفت.

عشقی کشف جرم ، تعقیب متهمین و اجرای حکم را از وظایف دادسراها برشمرد و اظهار کرد: در سال گذشته  70 هزار لیتر  مشروبات الکی در قائم شهر کشف شد که این آمار کشفیات  در 3 ماهه اول سال‌جاری به  25 هزار لیتر رسیده است.

وی همچنین به کشف 1.5 تن انواع مواد مخدر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سه ماه اول امسال 250 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

دادستان شهرستان قائم شهر اظهار کرد: 4 قتل عمدی در سال 94 در شهرستان قائم شهر صورت گرفته است که همه قاتلان شناسائی و راهی محاکم قضایی شدند.

عشقی با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف اصلی دادسراست اظهار کرد: با تشکیل ستاد اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های مردمی برای کاهش جرائم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه 30 هسته مردمی در سطح شهرستان قائم شهر تشکیل شده است ادامه داد: سامانه پیام کوتاه 500026660000 برای همکاری بیشتر مردم با دستگاه قضائی قائم شهر راه‌اندازی شده است

دادستان قائم شهر از امضای تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش شهرستان خبر داد و افزود: تا به امروز در 39 مدرسه در سطح شهرستان حضور یافته و جلسات مشاوره و آسیب‌شناسی برگزار کردیم.

کد خبر : ۲۸۶۸۷۳