خبرگزاری کار ایران

امام جمعه خرم‌آباد

دستگاه قضا بدون هیچ ملاحظه‌ای با مفسدان اقتصادی ‌برخورد کند

امام جمعه خرم‌آباد گفت: خوشبختانه امروز در رأس قوه قضائیه یک مجتهد عالم وجود دارد و دستگاه قضا بدون هیچ ملاحظه‌ای با مفسدان اقتصادی ‌برخورد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، از خرم‌آباد حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد با اشاره به 5 تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: مواد مخدر ریشه بسیاری از ظلم‌ها و جنایت‌ها است و متأسفانه تولید آن روز به روز در دنیا افزایش می‌یابد و بسیاری از قدرت‌های جهانی همچون آمریکا از تولید آن حمایت می‌کنند که نمونه بارز آن در افغانستان مشخص است و تنها کشوری که در دنیا در مبارزه با مواد مخدر به صورت جدی عمل می‌کند، جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد 3 درصد از مرگ و میرهای کشور به مصرف مواد مخدر ارتباط دارد و می‌بینیم که مواد مخدر باعث اختلاف و مشکلات بسیاری در زندگی افراد می‌شود و به واقع، اعتیاد، افراد را گوشه‌گیر و به فردی بی‌مصرف برای جامعه تبدیل می‌کند.

میرعمادی گفت: زحمات فراوانی در بحث مقابله با مواد مخدر کشیده شده است، اما به هیچ وجه کافی نیست و در واقع برای مبارزه با مواد مخدر به یک عزم عمومی در کشور نیاز داریم و خود مردم باید در مرحله اول، با مواد مخدر مبارزه کنند.

وی با اشاره به دهم رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه(س) عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) بانوی بزرگوار اسلام و یک همسر فداکار برای پیامبر اکرم(ص) بود و بهترین یار و یاور ایشان و اولین زنی بود که به اسلام روی آورد و شخصیتی بود که خدای متعال توسط جبرئیل بر وی سلام فرستاد و به واقع، شخصیت حضرت خدیجه(س) یک الگوی بسیار خوب برای زنان در حفظ حجاب، عفاف، تربیت فرزندان و همسرداری است.

میرعمادی به 6 تیرماه سالروز سوءقصد به مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: منافقین در این روز قصد شهادت مقام معظم رهبری را داشتند که خدای متعال در این حادثه ایشان را یاری نمود و برای ملت ایران حفظ کرد و ذخیره‌ای برای امروز ایران اسلامی قرار داد تا پرچم اسلام و ایران دراختیار ایشان باشد.

وی همچنین به هفتم تیرماه سالروز شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اشاره نمود و تصریح کرد: حادثه 7 تیر تلخ‌ترین حادثه انقلاب اسلامی ایران است که 72 تن از سران و شخصیت‌های نظام همراه با دکتر بهشتی توسط دشمن شهید شدند و در واقع، دشمن با این کار خود قصد تضعیف نظام را داشت، ولی از آنجایی که انقلاب ما یک انقلاب الهی بود، در برابر توطئه دشمن ایستادگی کرد و در واقع این حادثه باعث رسوایی و روشن شدن چهره خبیث منافقین و آمریکا شد.

میرعمادی گفت: شهید بهشتی با شهادت خود، حقانیت خود را به اثبات رساند و در این حادثه این موضوع برای مردم روشن شد و در واقع این حادثه یک انسجام و وحدت در بین مردم به وجود آورد و نشان داد که این انقلاب زیر سایه حضرت ولی عصر(عج) قرار دارد.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: خوشبختانه امروز در رأس قوه قضائیه یک مجتهد عالم وجود دارد که در هیچ جای دنیا اینگونه نیست و می‌بینیم که در سال‌های اخیر کارهای بزرگی توسط دستگاه قضا صورت گرفته که نمونه بارز آنها برخورد با خاطیان فتنه 88 و مفسدان اقتصادی و آقازاده‌های خطاکار بود و مردم نیز از قوه قضائیه انتظار دارند که بدون هیچ ملاحظه‌ای با مفسدان اقتصادی و خاطیان دانه‌درشت برخورد کند.

میرعمادی به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: سخنان ایشان حجت را بر همه تمام کرد و مسیر حرکت دولت و ملت و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای را به خوبی روشن کرد.

وی افزود: سخنان مقام معظم رهبری چهار نکته اساسی داشت که اولین نکته آن، تمجید و حمایت ایشان از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای و به کار بردن اوصافی مانند شجاع، متدین و امین در مورد آنها بود که باعث شد همدلی و همزبانی در جامعه به وجود آید.

میرعمادی خاطرنشان کرد: دومین نکته سخنان ایشان این بود که پشتوانه بزرگی برای مذاکره‌کنندگان هسته‌ای به وجود آورد تا در مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کنند، چرا که امروز یک وحدت ملی در مسئله مذاکرات هسته‌ای در جامعه به وجود آمده است و این خود یک موفقیت بسیار بزرگ است که مذاکره‌کنندگان این اطمینان را به دست می‌آورند تا با پشتوانه عظیم از حق ملت ایران دفاع کنند.

وی بیان کرد: نکته دیگر سخنان ایشان مشخص کردن خط قرمزها در مذاکرات هسته‌ای بود و تأکید بر اینکه تمام تحریم‌ها در زمان انعقاد توافقنامه به صورت یک‌جا باید برداشته شود و اینکه به هیچ وجه حق گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای به بیگانگان داده نخواهد شد و در واقع بسیاری از خطوط قرمزی که ملت ایران خواهان آن است، توسط مقام معظم رهبری مشخص شد.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: نکته دیگر، تنوع به منتقدان مذاکره هسته‌ای بود و اینکه بدانیم انتقاد کردن از عمل کردن آسانتر است و به واقع باید در انتقادها توجه بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: مسئله اساسی‌ دیگر، نشان دادن اهداف اصلی آمریکا و زیاده‌خواهی‌ها و بدعهدی‌های آمریکا در مذاکرات بود و در واقع به گفته ایشان، آمریکا می‌خواهد فناوری هسته‌ای ایران را از بیخ برکند ولی کور خوانده است، چرا که دولت و ملت ایران در سایه رهبری تا آخرین قطره خون خود از حق هسته‌ای خود دفاع کرده و در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کند.

میرعمادی در پایان خاطرنشان کرد: مردم با وحدت و یکپارچگی و با تبعیت از رهبری از حقوق هسته‌ای خود دفاع می‌کنند و در کنار آن، اگر توافق خوبی هم صورت بگیرد، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

کد خبر : ۲۸۶۳۵۶