خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان

آلودگی هوا و افزایش هجوم ریزگردها چالش زیست محیطی البرز است

مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه در سال جاری روزهای ناسالم در استان، افزایش چشم‌گیری داشته است، گفت: آلودگی هوا و افزایش هجوم ریزگردها چالش زیست محیطی البرز است.

به گزارش ایلنا در کرج، حسین محمدی روز پنجشنبه، در نشست کمیته استانی بررسی وضعیت ریزگردها و آلودگی هوای البرز گفت: هوای کلانشهر کرج حدود 10 سال است که آلوده شده و اکنون این آلودگی به همراه ریزگردها، به چالش زیست محیطی در مرکز استان و مناطق اطراف آن تبدیل شده است.

محمدی گفت: امسال دراستان البرز پدیده ریزگردها بیشتر مشاهده شده به طوری که درسه ماه اول سال‌جاری روزهای پاک از 35 روز به سه روز کاهش یافت و روزهای ناسالم از یک روز به 30 روز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته برنامه جامع  کاهش آلودگی کلانشهرها در دولت تصویب شد ادامه داد: در سال 93 با توزیع بنزین یورو 4 درتهران و کرج روزهای پاک نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شد و روزهای ناسالم به نصف کاهش یافت اما در سال‌جاری با پدیده جدیدی به نام ریزگرد مواجه شده‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه، درسه ماهه اول سال‌جاری یک بار شاهد پدیده گرد وخاک با منشأ خارجی و هشت بار دیگر با منشأ داخلی در استان بوده‌ایم گفت: بر این اساس تشکیل کارگروه ویژه گرد و خاک و کاهش آلودگی هوا در استان البرز، مورد توجه قرار گرفت.

محمدی خاطرنشان کرد: شناسایی کانون‌های زیرگرد درالبرز و استان‌های همجوار از جمله طرح‌های مطالعاتی زیست محیطی است که دراستان مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.

 دراین نشست مدیران کل هواشناسی و منابع طبیعی و آبخیزداری و رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز هریک در حوزه کاری خود به اهمیت توجه به پدیده زیست محیطی ریزگردها پرداختند و برآمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با این پدیده به منظور حفظ سلامت عموم تاکید کردند.

کد خبر : ۲۸۶۲۴۶