خبرگزاری کار ایران

با توجه به ظرفیت بالای دامداری استان:

لزوم توجه ویژه به بومی‌سازی صنعت دامداری در البرز

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز بر لزوم توجه ویژه به گردش اقتصادی و بومی‌سازی فرایند تولید تا مصرف صنعت دامداری استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، عباداله کامکار با بیان این مطلب در دومین جلسه کارگروه اقتصادی استان البرز گفت: با توجه به حجم بالای  گردش اقتصادی  در صنعت دامداری، می‌طلبد فعالان اقتصادی حوزه دامداری استان البرز به سمت بومی‌سازی زنجیره تولید تا مصرف در این حوزه حرکت کنند.

وی با بیان اینکه برای تحقق این امر وجود یک تشکل فراگیر استانی با عنوان "انجمن صنایع لبنی البرز" برای شکوفایی این صنعت ضروری‌ست خاطرنشان کرد: استان البرز با تولید روزانه  500 تن شیر به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ دامداری و دام پروری در کشور به ویژه در تولید و صادرات شیر به استان‌های مجاور خود مطرح است.

وی ادامه داد: لذا این پتانسیل را داراست که در صورت حمایت از صنعت تولید فرآورده‌های لبنی، صفر تا صد تولید،  فرآوری و صادرات فرآورده‌های لبنی در کارخانه‌های بومی استان صورت پذیرد.

وی با اشاره به مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامپروری استان در خصوص بالا بودن عوارض ساخت احداث ابنیه و تاسیساتشان بر لزوم همکاری و حمایت فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری برای تسهیل در این موضوع تاکید کرد.

کامکار با اشاره بر لزوم تشکیل یک سیستم یکپارچه تصمیم‌گیری در این خصوص، خاطرنشان کرد:  در این راستا مقرر شد نشست‌ها و جلسات توجیهی و هماهنگی با شهرداری کرج، اداره کل شهری و شوراهای  در استانداری البرز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری دامداران البرزی گفت: مقرر شده لیستی از کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل دامداران استان تهیه و نشستی مشترک با جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت و معدن استان، برای مرتفع کردن مشکلات فعالان اقتصادی در این حوزه در استانداری البرز، صورت پذیرد.

کد خبر : ۲۸۵۶۱۸