خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین نمایشگاه مد و لباس زنجان در شهریور امسال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان از برگزاری اولین نمایشگاه مد و لباس استان در شهریور امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا درزنجان، ناصرمقدم در نشست خبری امروزخود گفت: دراین استان، تعداد زیادی کانون آگهی و تبلیغات وجود دارد که ظرف 20 سال گذشته تولیدات هنری بسیاری داشته‌اند که متأسفانه عرضه نشده است و به همین منظور اولین نمایشگاه عرضه تولیدات این کانون‌ها شهریور امسال برگزار می‌شود.

مقدم به برنامه‌های روز بزرگداشت سینما در زنجان اشاره کرد و گفت: تجلیل از فیلمسازان و فیلمنامه‌نویسان جوان و رایگان کردن سینما در این روز در دستور کار قرار گرفته است.

وی به برنامه دیدار با مولفان برتراستان به مناسبت روز قلم اشاره کرد و افزود: 8 مرداد روز بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهرودی و روز زنجان است که ویژه برنامه گردهمایی پدیدآورندگان فرهنگی، هنری و قرآنی که در یک سال گذشته در سطح ملی و بین المللی ابتکار وتولید فرهنگی داشته‌اند برگزار و از برترین‌ها تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان در زمینه فعالیت‌های حوزه چاپ ونشر در سال گذشته  نیز خبر از انتشار 113 عنوان  کتاب در زنجان داد و گفت: در سال‌جاری با توجه به افزایش 300درصدی اعتبارات در این زمینه و نیز افزایش تعداد ناشران فعال اقدامات در این زمینه مطلوب‌تر خواهد بود.

وی به برنامه‌های سه ماهه دوم این اداره اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های طرح اوقات فراغت در کانون‌های مساجد،  فرهنگسراها، مجتمع‌های فرهنگی و هنری و موسسات و آموزشگاه‌های آزاد هنر برگزار می‌شود.

به گفته این مقام مسئول برنامه‌های اوقات فراغت با تخفیف ویژه از(10 تیر تا 10 شهریور) به مدت 2 ماه برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان به همایش صدرجهان زنجانی اشاره کرد و گفت: ایشان یکی از وزرای حکومت ایلخانی در زنجان بود که برای اولین بار استفاده از اسکناس کاغذی را جایگزین پول‌های فلزی کرد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، این مراسم با برنامه‌ریزی انجام شده شهریورامسال به صورت ملی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی وهنری رمضان از (4تا 13 تیر) مصادف با (8 تا 17 ماه رمضان) به مدت 10 روز در زنجان برگزار می‌شود، تصریح کرد: 307 عنوان برنامه در 18 شهر و 106 مکان استان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول، به برگزاری نمایشگاه قرآن وعترت در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره اشاره کرد.

مقدم، به برگزاری جلسات تفسیر با حضور ائمه جمعه 13 شهر استان اشاره کرد و یادآور شد: این جلسات در شهرهای دارای امام جمعه و در محل مصلی‌ها و مساجد پرجمعیت برای عموم مردم برگزار می‌شود.

 

کد خبر : ۲۸۵۴۷۱