خبرگزاری کار ایران

بدلیل اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی

روستاهای بویراحمد و دنا متروکه نخواهند شد

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون مهاجرت روستائیان به شهرها در حوزه انتخابیه‌اش معکوس شده و این روستاها متروکه نخواهند شد.

"غلام محمد زارعی " شنبه به ایلنا از یاسوج گفت: بدلیل اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی و خدمات‌رسانی مطلوبی که در 2 ساله گذشته از سوی دولت در روستاهای بویراحمد و دنا انجام گرفته ، مهاجرت روستائیان به شهرها حالت معکوس به خود پیدا کرده است.

وی از فراهم نمودن زیرساخت‌های توسعه‌ای برای اغلب روستاهای بویراحمد و دنا در 2 ساله اخیر توسط دولت تدبیر و امید خبرداد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: بطور حتم پروژه های زیرساختی متعددی در آینده ای نه چندان دور در این شهرستان ها به بهره برداری خواهد رسید.

زارعی ، مهمترین نتیجه به بهره برداری رسیدن پروژه های زیرساختی در شهرستان های بویراحمد و دنا را فراهم شدن امکانات رفاهی برای روستانشینان برشمرد.

وی گفت: وقتی زیرساخت های توسعه ای برای روستانشنیان فراهم شود مهاجرت به سمت شهرها روند عکس به خود خواهد گرفت که در شهرستان های بویراحمد و دنا اینگونه است.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی ، اصلاح شبکه‌های برقرسانی، احداث روشنایی‌های معابر روستایی ، به زیرکشت بردن اراضی مستعد کشاورزی ، آبرسانی مطلوب ، گازرسانی گسترده ، خانه های بهداشت و احداث مدارس را از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در آینده ای نه چندان دور برای شهرستان های بویراحمد و دنا برشمرد.

زارعی افزود: در حوزه دامداری و شیلات نیز فعالیت های مطلوبی در حال انجام و از سویی سالن های ورزشی و زمین های چمن موردنیاز نیز در آینده ای نه چندان دور در اختیار روستانشینان بویراحمد و دنا قرار می گیرد.

وی گفت: روند خدمات رسانی به روستاهای بویراحمد و دنا در کهگیلویه و بویراحمد مثبت و با ارتقای شاخص های توسعه‌ای ، بدون حتم شاهد متروکه نشدن روستاهای این شهرستان ها نخواهیم بود.

کد خبر : ۲۸۵۰۷۴