خبرگزاری کار ایران

سال گذشته

263 رایزن بازرگانی ایران به خارج از کشور اعزام شدند

رئیس دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور از اعزام 263 رایزن بازرگانی به خارج از کشور در سال 93 به منظور توسعه روابط خارجی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مهران حیدری در نشست تخصصی بررسی عملکرد تجارت خارجی ایران و فرآیند تدوین برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور که در رشت برگزار شد با اشاره به تشکیل 148 کارگروه  توسعه صادرات غیرنفتی در سطح استان‌های کشور ، افزود: از مجموع کارگروه‌های تشکیل شده 826 مصوبه برای اجرایی شدن در حوزه تجارت خارجی داشته‌ایم.

وی اعزام 263 نفر از رایزنان بازرگانی و تجار کشور در قالب 17هیأت تجاری به کشورهای آلمان، کنیا، ترکیه، ایسلند، روسیه، چین و برخی از کشورهای عربی را از جمله فعالیت های توسعه  روابط تجاری خارجی در سال گذشته عنوان کرد.

حیدری ادامه داد: در این مدت 19 هیأت تجاری با حضور بیش از 400 نفر از بازرگانان و تجار کشورهای قزاقستان، آذربایجان، هند، مجارستان و آفریقای جنوبی به کشور وارد شدند و تفاهم نامه های همکاری به امضاء رساندند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با اشاره به قابلیت های تجاری ایران و توانمندی های کشور در عرصه ی بازارهای بین المللی از حضور ایران در 45 نمایشگاه اختصاصی و بین المللی خبر داد و افزود: سال گذشته با حضور بیش از 12 هزار شرکت داخلی و بیش از 3 هزار شرکت خارجی، 76 نمایشگاه بین المللی در داخل کشور برپا شد.

 

کد خبر : ۲۸۵۰۴۴