خبرگزاری کار ایران

شاخص تشکل‌ها داشتن نگاه انتقادی برای یادآوری ضعف‌ها و کاستی‌هاست

سرپرست دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خواستار نقش آفرینی بیش ازپیش تشکل‌های مردم نهاد برای ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به ارزش‌های میراث فرهنگی شد.

به گزارش ایلنا، حسین اله بداشتی روز پنجشنبه در نشست با تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: تشکل‌ها می‌توانند نقش مهمی در انتشار اخبار صحیح میراث فرهنگی بین مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی ایفا کنند.

وی گفت: تشکل‌ها باید به دنبال دریافت صحت و سقم اخبار باشند و در راستای تنویر افکار عمومی گام بردارند.

وی با استقبال از انتقاد تشکل ها از سازمان میراث فرهنگی در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: شاخص تشکل‌ها داشتن نگاه انتقادی برای یادآوری ضعف‌ها و کاستی‌هاست، اما در کنار آن باید حمایت و همکاری با سازمان میراث فرهنگی از سوی سازمان‌های مردم نهاد نیز وجود داشته باشد.

اله بداشتی با اشاره به رویکرد حمایتگرانه دولت یازدهم از تشکل های مردم نهاد گفت: توانمند سازی تشکل ها از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی، بازدیدهای میدانی و ... از برنامه های دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی است.

سرپرست دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد: تا یک ماه آینده خانه تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی استان سمنان با اختصاص فضای مناسب راه اندازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این نشست، تشکل های مردم نهاد را بازوان اجرایی این اداره کل برای پیشبرد اهداف سازمانی دانست.

حسین خواجه بیدختی افزود: حفظ میراث فرهنگی، توسعه و رونق گردشگری و صنایع دستی به تنهایی و توسط یک نهاد امکان پذیر نیست و همکاری تشکل های مردم نهاد در این زمینه ضروری است.

مسوولان تشکل‌های مردم نهاد استان سمنان در حوزه میراث فرهنگی نیز در این جلسه به بیان فعالیت‌های انجام شده، در دست اجرا و پیشنهادات و انتقادات پرداختند و خواستار توجه و حمایت بیشتر از این نهادهای مردمی در این استان شدند.

بر اساس داده‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم اینک 459 تشکل مردم نهاد در سه بخش صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در کشور فعال هستند.

کد خبر : ۲۸۴۷۱۱