خبرگزاری کار ایران

ورزش‌های ساحلی در منطقه آزاد انزلی اولویت دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: تدوین تقویم ورزشی سالیانه در این منطقه باید با اولویت ورزش‌های ساحلی، آبی و ظرفیت‌های ورزشی استان صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، رضا مسرور در جلسه شورای ورزش منطقه آزاد انزلی که با حضور دبیر شورای راهبردی ورزش شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد، بر  لزوم توسعه زیرساخت‌های ورزشی منطقه با عنایت به قابلیت‌ها و استعدادهای ورزش استان تاکید کرد .

وی با بیان اینکه کارکرد شورای ورزش ترسیم راهبردها،سیاستگذاری  و تصویب تقویم ورزشی منطقه در سال‌های آتی است، افزود: ورزش نقش بسزایی در جذب گردشگر داشته و قابلیت توسعه توریسم ورزشی از پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه بوده و این در حالی است که گسترش ورزش‌های همگانی می‌تواند در جلوگیری از ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی نیز اثرگذار باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه باید بررسی نمود که ایجاد چه زیرساخت‌های ورزشی می‌تواند به توسعه ورزش گیلان و کشور کمک کند، اضافه کرد: باید مزیت رقابتی در امکانات و زیرساخت‌های ورزشی ایجاد کنیم.

مسرور با اشاره به نقش ورزش در تعالی اخلاق فردی و اجتماعی، ورزش مدارس را مهم ارزیابی کرد و گفت: تدوین تقویم ورزشی سالیانه در منطقه آزاد انزلی باید با اولویت ورزش‌های ساحلی، آبی و ظرفیت‌های ورزشی استان صورت گیرد.

دبیر شورای ورزش دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این جلسه با بیان اینکه الگو سازی در حوزه ورزش مناطق آزاد از اولویت‌های این شورا است، تصریح کرد: با توجه یه اینکه استعداد گیلانیان در رشته‌های مختلف ورزشی قابل توجه است ، توسعه ورزش بانوان، کارگران و دانش آموزان در سطح منطقه آزاد انزلی باید با جدیت پیگیری شود.

بیژن شیری ، توجه به ایجاد پایگاه‌های ورزش قهرمانی در مدارس هر منطقه آزاد را اقدامی بایسته اعلام و افزود: منطقه آزاد انزلی با توجه به موقعیت استراتژیک خود در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر می‌تواند به مرکز ارتباطات ورزشی و اقتصاد ورزش کشور با این کشورها تبدیل شود.

در ادامه این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با قدردانی از اقدامات حمایتی و زیرساختی سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیرعامل این سازمان در حمایت از ورزش استان، گفت: با عنایت به توانمندی‌های منطقه آزاد انزلی، این سازمان می‌تواند در دو حوزه فنی و پشتیبانی به حامی ورزش استان تبدیل شود.

مسعود رهنما با بیان اینکه استان گیلان رتبه چهارم مدال آوری در مسابقات آسیایی اینچئون را برخوردار است، خاطر نشان کرد: میزبانی مسابقات ورزشی ساحلی و مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش استان در سال 93اسفندماه  که در ورزش گیلان منحصر به فرد بوده را می توان از جمله حمایت‌های موثر سازمان منطقه آزاد انزلی بیان داشت.

مجید فاتحی دبیر شورای ورزش منطقه آزاد انزلی و سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری این سازمان نیز در این جلسه به بیان گزارشی از اقدامات شورای ورزش منطقه پرداخت و فعال سازی کلاس ورزش در سطح منطقه و میزبانی از مسابقات مختلف ورزشی و لیگ برتر فوتبال ساحلی و حمایت از دو تیم قوی سپید بندر و  لسمان مروارید خزر ، در کنار مسابقات کشتی گیله مردی را از جمله مهمترین اقدامات این شورا اعلام کرد.

گفتنی است، در پایان جلسه دستور جلسات پیشنهادی در حوزه های مرتبط با ورزش منطقه از جمله دستورالعمل تشکیل هیات‌های ورزشی در سطح منطقه آزاد انزلی مورد تصویب قرار گرفت.

 

کد خبر : ۲۸۴۰۱۸