خبرگزاری کار ایران

احمد اصغری مهرآبادی

بخشی از خدمات روبنایی مسکن مهر را وزارت راه وشهر سازی تامین می‌کند

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از کمک این وزارتخانه به وزارت نیرو بابت انجام خدمات زیربنایی مسکن مهر خبر داد و افزود: قرار است بخشی از منابع مالی خدمات روبنایی را وزارت راه و شهرسازی متقبل شود.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان ، احمد اصغری مهرآبادی افزود: طرح مسکن مهر از جمله طرح‌های بزرگی است که تاکنون عملیات ساخت یک میلیون و 800 هزار واحد آن پایان یافته و یک میلیون و 500 هزار واحد نیز واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در سایت بزرگ مسکن مهر رشت نیز عملیات اجرایی و تحویل بیش از هفت هزار واحد به اتمام رسیده، ادامه داد: هماهنگی دستگاه های خدمات رسان در پیشبرد مراحل پیشرفت مسکن مهر بسیار تاثیرگذار است و همه دستگاه های اجرایی باید امکانات خود را برای حل مشکل مسکن مهر بسیج کنند.

وی اضافه کرد: مردم نیز باید آورده خود را تکمیل کنند و وزرات راه و شهرسازی هم به منظور تکمیل طرح های نیمه تمام مسکن مهر، متعهد به تامین اعتبار لازم می باشد تا این طرح بزرگ به سرانجام برسد.

مهرآبادی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط موظف هستند که در جهت حل مسائل و مشکلات پروژه های مسکن مهر در حوزه ماموریت خود اقدام کنند تا فرایند تکمیل و واگذاری واحدهای اتمام یافته، سرعت گیرد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از کمک این وزارتخانه به وزارت نیرو بابت انجام خدمات زیربنایی مسکن مهر خبر داد و افزود: قرار است بخشی از منابع مالی خدمات روبنایی را وزارت راه و شهرسازی متقبل شود.

وی ادامه داد: بنا به تاکیدات مقام عالی وزارت، مشکلات مسکن مهر پنج استان از جمله گیلان هرچه سریعتر برطرف می شود و در این راستا، 15تن قیر برای محوطه سازی سایت رشت اختصاص می یابد تا از طریق شهرداری نسبت به تکمیل سریعتر محوطه سازی اقدام شود.

مهرآبادی تصریح کرد: 30 تن قیر نیز در دو مرحله آماده سازی معابر تا 10 متر و اجرای روشنایی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: همچنین شش میلیارد ریال برای ساخت مدرسه از اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن اختصاص داده شده و در صورتیکه سازمان نوسازی مدارس دو باب مدرسه را تا شهریورماه سالجاری به اتمام برساند، 10 میلیارد ریال نیز در ماه های آینده پرداخت می شود.

مهرآبادی از اختصاص اعتبار برای تکمیل خدمات روبنایی و طرح های نیمه تمام سایت مسکن مهر رشت خبر داد و گفت: این میزان برای تکمیل طرح هایی همچون مدرسه، مسجد، کلانتری و ... در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از اتمام عملیات ساخت مساجد سه گانه مسکن مهر رشت خبر داد و اضافه کرد: این مساجد با صرف هزینه ای بالغ بر 9 میلیارد و 127 میلیون ریال بطور کامل تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

15 هزار واحد مسکن مهر در رشت در حال احداث است که تا کنون هفت هزار و 500 واحد تحویل شده است.

کد خبر : ۲۸۳۶۳۸