خبرگزاری کار ایران

از سوی استاندار؛

برنامه‌های سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی تشریح شد

استاندار خراسان شمالی گفت: پس از دیدار مردمی، رئیس جمهور، جلسه‌ای با حضور خانواده شهدا ، روحانیون ، ائمه جمعه و نخبگان استان و سپس جلسه‌ای با عنوان توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا استاندار خراسان شمالی در برنامه زنده شب‌های اترک، مرکز خراسان شمالی با اشاره به اقدامت صورت گرفته برای سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی گفت: براساس روال معمول سفرهای گذشته رئیس جمهور به استان‌ها پنج برنامه از قبل برای سفر ایشان به این استان تدوین و پیشنهاداتی از سوی استان به وزرا و رئیس جمهور تقدیم شده است که در حوزه پروژه‌های عمرانی با اولویت پروژه‌های تاثیرگذار است.

سید علی اکبر پرویزی افزود: یک بخش از برنامه‌های تدوین شده مربوط به استقبال از رئیس جمهور و دعوت از مردم است که امیدواریم صدا و سیما و تمام رسانه‌های استان به دعوت و انسجام تمام اقوام جهت حضور در این دیدار بپردازند.

وی گفت: پس از دیدار مردمی جلسه‌ای با حضور خانواده شهدا، روحانیون، ائمه جمعه و نخبگان استان و سپس جلسه‌ای با عنوان توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری جلسه  شورای اداری استان و در نهایت نشست خبری با رسانه‌ها از دیگر برنامه‌های این سفر خواهد بود که البته در نشست خبری تمام تصمیمات اتخاذ شده در سفر مطرح می‌شود.

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد: در این سفر رئیس جمهور بر خلاف سفر دولت قبل پروژه ی جدیدی تعریف نمی شود و قرار نیست طرح های غیر کارشناسی شده اعلام شود.

وی در خصوص برگزاری جلسه ای در تهران در راستای بحث سفر رئیس جمهور اظهار داشت: در این جلسه راهکارهایی برای حل مشکلات پروژه هایی همچون راههای اصلی ، راه آهن ، سدها، فرودگاه و مدارس خشتی گلی مطرح شد که در گام نخست ما باید به سمت پروژه های تاثیر گذار پیش برویم.

وی بیان کرد: همزمان با سفر رئیس جمهور هفت نفر از اعضای کابینه دولت با عنوان نماینده ویژه به شهرستان های استان سفر می کنند تا از نزدیک مسائل و مشکلات آنان را بررسی کرده و جمع بندی آن را تقدیم رئیس جمهور کنند.

سید علی اکبر پرویزی با اشاره به سطح توقعات مردمی هم  بیان داشت: برخی از مردم انتظار دارند دکتر روحانی تمام مشکلات موجود کشور و استان ها را حل کند در حالی که باید بدانند به دلیل تحریم ها و کاهش فروش نفت و وجود ده ها هزار پروژه نیمه تمام در کشور منابع مالی دولت برای حل تمام مشکلات محدود است و نباید توقع ایجاد شود که مشکلات ده سال گذشته این استان در این سفر رئیس جمهور حل شود.

نمایند عالی دولت در خصوص چگونگی طرح مطالبات مردم از دولت گفت: برای نخستین بار 900 نفر از کاربران شبکه دولت در مرکز استان متمرکز شده و در چهار شیفت بیش از دویست نفر مسول ثبت درخواست‌ها و مطالبات مردم هستند.

پرویزی به راه اندازی سامانه تلفنی 111 در طول سفر رئیس جمهور به استان جهت طرح مسائل و مطالبات مردم از دولت اشاره داشت و افزود: مردم می‌توانند خواسته‌های خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی اضافه کرد: با فعال شدن این سامانه تلفنی مردم می توانند در سفرهای داخلی رئیس جمهوری خواسته‌های خود را ثبت کرده و با دریافت کد رهگیری از طریق کارشناسان آن را پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر از مسیر فرودگاه تا استادیوم تختی که محل دیدار مردمی با رئیس جمهور است صندوق هایی جهت ارائه نامه تعریف شده که این نامه‌ها به استانداری و سپس به نهاد ریاست جمهوری تحویل داده می‌شود.

وی در عین حال تصریح کرد: مردم خراسان شمالی همانطور که با سفر تاریخی مقام معظم رهبری در دنیا زبانزد شدند امیدواریم با توجه به علاقه این مردم به دکتر روحانی این سفر نیز در تاریخ ثبت شود.

استاندار خراسان شمالی در پایان خاطر نشان کرد: 24 خرداد ماه ساعت 9:30 صبح در محل استادیوم تختی شهرستان بجنورد دیدار مردمی با رئیس جمهور صورت می‌گیرد.

 

کد خبر : ۲۸۳۱۴۰