خبرگزاری کار ایران

مراتع امامزاده مختار یاسوج طعمه حریق شد

مراتع جنگل‌های مناطق "دره گلی"، "ساران"، "نرماب" و "امامزاده مختار(ع)" طعمه حریق شدند.

دقایقی پیش شعله‌های آتش، مراتع و جنگل‌های امامزاده مختار (ع) یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد را فرا گرفت.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد با تائید آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی امامزاده مختار(ع) یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد، از پیشروی شعله‌های آتش به دلیل وزش باد و کمی امکانات مورد نیاز خبر داد.

سعید نظری دوشنبه به ایلنا در یاسوج گفت: متاسفانه شعله‌های آتش اکنون بخشی از عرصه‌های مرتعی و جنگلی امامزاده مختار(ع) شهرستان بویراحمد را دربرگرفته و تلاش‌های فراوانی از سوی پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و روستانشینان برای خاموش‌کردن شعله‌های آتش درحال انجام است.

وی سطح آتش‌سوزی عرصه‌های مرتعی و جنگلی امامزاده مختار(ع) شهرستان بویراحمد را نامعلوم و خاطرنشان کرد: گیاهان خشک شده "پیوار" در منطقه فراوان که سرعت آتش‌سوزی‌ها را دوچندان می‌کند.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد ،امکانات موجود برای کنترل شعله‌های آتش را محدود و ضعیف ارزیابی وتصریح کرد: امسال ، چهار مورد آتش سوزی در شهرستان داشته‌ایم.

نظری گفت: مناطق " دره گلی " ، " ساران " ، " نرماب " و "امامزاده مختار(ع) " مناطقی هستند که مراتع و جنگل‌های آن طعمه حریق شده‌اند.

وی، سطح هکتاری عرصه‌های جنگلی و مرتعی در شهرستان بویراحمد را 400 هزار هکتار اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان، 330 هزار هکتار جنگل و مابقی مرتع است.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد افزود: از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی می‌خواهیم، به طور ویژه، این اداره را برای کنترل آتش سوزی‌ها یاری دهند.

کد خبر : ۲۸۱۰۸۶