خبرگزاری کار ایران

برای سال‌جاری؛

ایجاد 40 هزار شغل توجیه‌پذیر نیست

استاندار مازندران گفت: با توجه به آمار بیکاری، ایجاد 40 هزار شغل برای سال‌جاری توجیه‌پذیر نیست. باید تدابیر بیشتری برای ارتقاء این رقم در استان اتخاذ شود.

به گزارش ایلنا، ربیع فلاح جلودار، امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، در سالن شماره یک استانداری، با مهم برشمردن موضوع اشتغال اظهار کرد: موضوع اشتغال باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
 
وی، با اعلام اینکه سال گذشته 24 هزار شغل بیمه شده در سامانه اشتغال تایید شد، افزود: با توجه به آمار بیکاری، ایجاد 40 هزار شغل برای سال‌جاری قانع کننده نیست، باید تدابیر بیشتری برای ارتقاء این رقم در استان اتخاذ شود.
 
استاندار مازندران به ظرفیت‌های موجود در استان اشاره کرد و از همه دستگاه‌های استان خواست تا در جهت ایجاد اشتغال اهتمام بیشتری داشته باشند.
 
فلاح، به ایجاد اشتغال از طریق فنی و حرفه‌ای اشاره کرد  و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان باید بیشتر از گذشته انجام گیرد  و راه اشتغال را برای افراد آموزش دیده از این سازمان باز کنند.
 
وی در ادامه از 13 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات به بخش‌های اقتصادی در جهت ایجاد اشتغال خبر داد و اظهار کرد: همه ما باید در راستای پیگیری مطالبات بانک‌ها تلاش کنیم.
 
استاندار مازندران با تاکید براینکه باید راه ایجاد و تحقق اشتغال را برای افراد جویای کار باز کنیم، افزود: کارگروه اشتغال استان باید فعال‌تر شود و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در بخش کشاورزی
استفاده بهینه داشته باشیم.
 
وی حضور بخش خصوصی را در زمینه اشتغال مناسب دانست و گفت: باید زمینه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را در جهت ایجاد اشتغال در استان فراهم کنیم.
 
فلاح افزود: اگر از ظرفیت‌های موجود در استان به طور مطلوب استفاده شود به طور حتم می‌توان بیش از صد هزار شغل در استان ایجاد کرد.
 
وی با عنوان اینکه کمیته امداد در مبحث خوداشتغالی خوب عمل کرده است، مبحث خوداشتغالی و پرداختن به آن را بسیار مهم دانست  و آن را در پویایی  اقتصاد جامعه موثر برشمرد.
 
استاندار مازندران، به اشتغال در شالیکوبی‌های استان اشاره وتاکید کرد: در شالیکوبی‌های استان فقط از کارگرهای بومی استفاده خواهیم کرد.  
کد خبر : ۲۸۱۰۴۸