خبرگزاری کار ایران

آیت الله علما:

سنت‌های رسول خدا منافاتی با زندگی معمولی ما ندارد

امام جمعه کرمانشاه گفت: خیلی‌ها دم از امام زمان می‌زنند اما موضوعی که مطلوب دین اسلام و امام زمان است سبک زندگی ائمه و معصومین و رسول خداست و باید سنت‌های رسول خدا را احیا کنیم که منافاتی هم با زندگی معمولی ما ندارد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، صبح امروز دوشنبه در دیدار با در دیدار اعضای 313 یار موعود کرمانشاه، اظهار کرد: پیروان همه ادیان آسمانی هرکدام به نوعی معتقدند که در آخرالزمان یک شخصیت معنوی و آسمانی می‌آید و زمین را نجات می‌دهد.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: مثلا یهودی به ظهور موسی و مسیحی به ظهور عیسی معتقد است، اما هیچ‌یک از این ادیان همانند دین اسلام خصوصیات و علائم و نشانه‌هایی را به صورت کامل حتی با ذکر جزییات آن بیان نکرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: مقام معظم رهبری در سفر اخیر خود به خراسان جنوبی سبک زندگی را مطرح کردند و اظهار کردند که باید حول محور حضرت مهدی بگردیم.

وی اضافه کرد: خیلی‌ها دم از امام زمان می‌زنند اما موضوعی که مطلوب دین اسلام و امام زمان است سبک زندگی ائمه و معصومین و رسول خداست و باید سنت‌های رسول خدا را احیا کنیم که منافاتی هم با زندگی معمولی ما ندارد.

آیت الله علما گفت: در اسلام بیشترین تاکید روی جاذبه و اخلاق نیکو است، همان‌گونه که پیامبر با اخلاق خوش و برخورد نیکو، توانست در مدت کوتاهی حکومت دینی‌اش را عالم‌گیر کند، به این صورت که اکنون پس از گذشت1400 سال، روزی پنج نوبت نام مبارک پیامبر ذکر می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر در همه امور زندگی و حتی سبک جوانی اخلاق نیکو را پیاده کنیم و سعی کنیم که از راه راست دین خارج نشویم تا آخرین لحظه با امام زمان ثابت قدم خواهیم بود و جزء یاران امام زمان خواهیم بود.

دبیر ستاد 313 یار موعود کرمانشاه نیز گفت: این مجموعه دارای اهداف و فعالیت‌های خاصی است که هدف اول آن آمادگی عموم مردم برای زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) با ترویج فعالیت اجتماعی و کسب بصیرت دینی طراحی شده است.

رضا فرخ‌شاهی اظهار کرد: همان‌گونه مستحضر هستید رهبر معظم انقلاب هدف از انقلاب اسلامی را انقلاب فرهنگی بیان کردند و در بسیاری از بیاناتشان دغدغه کار فرهنگی عمیق و اثرگذار را بارها تکرار کرده‌اند و به طور جدی خواستار مقابله با هجمه عظیم تهاجم فرهنگی از سوی جوانان مسجدی و بسیجی شدند.

وی اضافه کرد: بر این اساس مبانی عظیم اعتقادی و فرهنگی و اجتماعی قرآن کریم و نیاز مضاعف در استان در سال 85 مجموعه‌ای در کرمانشاه به سمت تولیت آیت الله میبدی در مسجد 14 معصوم کنجوری با نام کانون مهدی منتظر شکل گرفت که براساس فعالیت‌های گسترده و خالصانه آن چندین بار به عنوان طرح برگزیده استان معرفی شده است.

کد خبر : ۲۸۱۰۱۶